© 2024 solvo B.V.

Extrasystolen

Al langere tijd ben ik bekend met extrasystolen, de laatste tijd zijn het er zoveel dat ik er een beetje naar van word. 10-20/minuut, dus op een slecht moment tegen de 1000 per uur. Soms is het een paar uur elke tweede hartslag raak en ik vind het doodvermoeiend. Verder is mijn hartslag overigens normaal gesproken in mijn eigen omgeving traag, rond de 50. Behalve bij de arts of een dergelijk filmpje laten maken, dan is het altijd keurig netjes in de 60 door spanning. Ik heb een ECG laten maken vrijdag, maar (uiteraard) was er precies op het moment van de uitdraai niets aan de hand. De ECG gaf ook niet veel bijzonders aan, behalve \'aritmie\' wat waarschijnlijk door het ademen kwam en een aspecifieke t-golf afwijking. Het ECG is beoordeeld als normaal. Is een dergelijk ECG wel representatief om te zeggen dat er niks aan de hand is, gezien het feit dat er dus niets over de extrasystolen te zeggen was?


Als je met extrasystolen twee hartslagen in een slag bedoeld,wat duidelijk voelbaar is, dat komt niet zichtbaar, bij een ecg. Dit ondervond ik na een hartstilstand, bij een fietstest.Is ook gewoon gestopt, zonder medicatie. Alleen bij een hartfilmpje, is het zichtbaar.Waar het vandaan komt,waarscheinlijk een foutje in de hersenen, want daar komen tenslotte de signalen naar het hart vandaan.Mijn advies,via de cardioloog een verwijzing naar de neuroloog, voor een onderzoek naar deze hersenfunktie.

label.Geplaatst op 2009-10-24 01:06:27

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren