© 2024 solvo B.V.

Hart \'ontspoort\' naar 250

Hallo, Ik had graag geweten of iemand hetzelfde heeft als ik, misschien om een beetje meer geruststelling te krijgen. Zo 1 a 2 keer in het jaar krijg ik bij sporten (maakt niet uit welk niveau van inspanning) plots een episode waarin mijn hart als het ware op hol slaat. Ik heb het proberen tellen en het moet rondom de 250 slagen per min zijn. Het is een redelijk regelmatig ritme maar dus afschuwelijk snel. Tot nu toe is het altijd na een 3 a 4 tal minuten overgegaan zonder bewustrzijnsverlies. De cardiologen (ik ben al binnenste buiten gekeerd: fietstest, holter, echocardiogram,..)kunnen niets vinden en geven me ook geen advies. Blijkbaar weten ze niet wat ze ermee moeten. Probleem is dat ik iedere keer ik het krijg in paniek geraak omdat het werkelijk een gevoel is of mijn hart kan stoppen omdat het zo tekeer gaat. Heeft iemand dezelfde ervaring?


Wat jij beschrijft lijkt helemaal op wat ik ook heb(gehad) Het is bij mij ook met een ecg aan het licht gekomen, en het heet boezemfibrileren. Dan is er een gebied in je linkerboezem die dmv willekeurige pulsen, de functie van de sinusknoop(die in je rechterboezem zit) overruled.Dit komt voornamelijk voor bij (duur)sporters. voornamelijk wielrenners en hardlopers. Bij mij begon het ook sporadisch. zo'n 1 a 2 keer per jaar.Helaas gaat het niet over met therapie zoals ook gesuggereerd werd. Ik heb inmiddels een ablatie ondergaan in het A.M.C. en ben er tot nog toe van genezen. een ablatie is een methode waarbij ze met behulp van een catheter via je liesader naar je hart gaan en daar de betreffende cellen met hoogfrequente radiogolven wegbranden.

label.Geplaatst op 2005-02-15 21:54:54


Ik hoopte een stukje te vinden hierover. Van de week had ik ook een hele hoge hartslag (in rust 60) ik telde 240, maar begon serieus te twijfelen omdat die nog niet eerder zo hoog is geweest. Ben niet de enige zie ik. Wel vroeg ik mij af of jullie ook stonden te klappertanden.

label.Geplaatst op 2005-06-05 14:45:53


Zelf heb ik er nooit last van gehad, maar wel van dichtbij mee gemaakt. Een collega overkwam het plotseling tijdens het werken. Zij is direct naar het ziekenhuis gegaan en daar constateerde men een hartritme stoornis. Deze stoornis is uitgebreid onderzocht en doormiddel van een stroomstoot weer in goede banen geleid. Zij kreeg te horen dat als de stoornis met regelmaat terug zou komen zij mogelijk een pacemaker moest hebben voor de verdere regulatie. Laat jullie door dit gegeven niet afschrikken, maar maak het wel bespreekbaar bij je cardioloog. Sterkte Nak

label.Geplaatst op 2004-11-19 21:06:43


Kijk a.u.b. uit dit soort hartproblemen zijn niet door bloedonderzoek te controleren. Bij in infarct komen er encymen in je bloed, bij ritmestoornissen nl. niet. Waar zit de stoornis? zit die bij je sinus- of av knoop? Dit kan alleen een cardioloog d.m.v een opwekking ontdekken. Mocht je tijdens het sporten er last van krijgen kun je ook proberen je hals-slagader dicht te drukken en weer los te laten je hart weer in een goed ritme te krijgen. Bij schaatster B de Loor kon met het weg laseren anderen kregen een I.C.D. Dus laat je niet het bos insturen maar eist een onderzoek bij een cardioloog. Succes

label.Geplaatst op 2004-12-06 23:42:31


hoi ik herken wat je schrijft. ik heb hetzelfde alleen bij mij begint het zowel tijdens het sporten (meestal wielrennen)als ook vaak in rust. Het begint plotseling, je hart gaat ineens als een razende te keer, meestal idd rond de 250 slagen per minuut. Bij mij konden ze eerst ook niks vinden tot ik een keer in de buurt van het ziekenhuis was tijdens zo´n aanval. Toen konden ze het registreren. Bij mij is er een plekje in de boezems die spontaan begint te vuren waardoor mijn hart zo snel gaat. Als je hart weer ineens op hol slaat, probeer dan te persen, dus je neus dicht knijpen en dan heel hard gaan persen. Dat wil bij mij nog wel eens werken, het schiet er dan weer uit. En als je weer een keer een aanval krijgt en je bent in de buurt van t ziekenhuis laat dan meteen een ecg maken.suc6 ermee

label.Geplaatst op 2004-11-05 17:19:29


Hoi, ik heb precies hetzelvde probleem als jullie. Mijn hart \"ontspoort\" ook altijd, en heb altijd een te hoge bloeddruk, maar bij mij komt het alleen tijdens het sporten voor bv: atletiek of wielrennen. Ze hebben mij ook binnenstebuiten gekeerd maar hebben tot nu toe niks kunnen vinden. Het enigste wat ik nu noch krijg is vlgw een kastje voor 48 uur. Ze zeggen tegen mij dat het van stress komt, ik ga nu naar een hypnotherapeut en hopelijk gaan mijn klachten dan weg. Als jullie ook gestresst zijn, raad ik jullie aan om dit ook eens te gaan doen.

label.Geplaatst op 2004-11-17 11:43:53

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren