© 2024 solvo B.V.

Hartklachten?

Begin van een laaang verhaal.. Ik ben nog maar jong, 19.. maar zo voel ik me niet.. het begon allemaal 2 jaar geleden.. ik heb toen ernstige hyperventilatie aanvallen gehad gepaard met hoge hartslag per minuut enz. omdat ik steeds m\'n hart voelde wilde ik per sé een ecg laten maken. is gebeurd, geen afwijkingen, ook mijn bloeduitslagen waren oké. nu 2 jaar later heb ik weer \'hartklachten\' maar dan echt anders. ik heb last van constant zeurende pijn in me borst, gepaard met of pijn in me linker schouder of pijn in m\'n linkerarm. de pijn, nja beter gezegd de druk die ik ervaar, is heel irritant zeurend en echt de gehele dag door.. in rust of in inspanning, het maakt niet uit, ik voel het. ik heb geen last van steken. ik heb ook constant het gevoel dat ik mijn hart het werk voel doen, het klopt niet te snel maar ik voel hem wel kloppen, in m\'n borst of in m\'n keel, dit schijnt hartbonzen te heten. ook ben ik de gehele dag buiten adem zelfs een broodje eten kostte me zoveel energie dat ik daarna 3 uur op de bank heb gehangen. ook heb ik erg koude handen en tenen en buiten lopen op slippers levert mij al paarse tenen op. deze klachten heb ik eerst sporadisch gehad en de afgelopen 2 weken tot nu van sporadisch tot de laatste week echt constant. toen de klachten nog sporadisch waren ben ik langs een huisarts geweest (niet m\'n eigen arts, die was op vakantie), die dacht aan een ontsteking van mijn borstkastspier (maar waarom de pijn in m\'n arm, waarom die blauwe tenen?) de arts wimpelde mij een beetje af en dacht aan niks ergs, ik ben immers nog jong, toch?! ik vertrouwde het echt niet maar heb het 2 weken met die dokter z\'n woorden volgehouden. afgelopen woensdag kon ik niet meer, ik was op, buitenadem, die constant zeurende druk maakte me gek, dat ik besloten heb de huisartsenpost te bellen. nou mevrouw zag me aankomen hoor, beweerde dat ik niks heb en ze denkt dat ik ws, het syndroom van tietze heb. m\'n moeder was erbij en stemde volledig met haar in.. de volgende dag, donderdag, nog langs m\'n eigen huisarts geweest die denkt ook syndroom van tietze, en heeft mij 3 x daags ibuprofen voorgeschreven. op dat moment voelde ik me wel oké, maar het is nu weer helemaal mis ik voel nog steeds die hartbonzen, en ik voel die zeurende druk in mn borstkas serieus de gehele dag.. ook die pijn in m\'n linkerschouder en arm zijn voor mij nog steeds onverklaarbaar en die blauwe tenen hebben ook niets met tietze te maken. in m\'n omgeving is nu iedereen blij dat \'het beestje nu eindelijk een naam heeft\' maar ik geloof het gewoon niet! bij tietze zou je pijn moeten voelen met niezen hoesten enz. maar dit voel ik niet (tegen huisarts gezegd, hij zegt dat dit niet persé hoeft). ik ben toch bang dat het iets met me hart te maken heeft en ik wil gewoon weer een onderzoek. ik wil het gewoon weten, zekerheid. maar ik durf gewoon niet weer terug te gaan, ik ben nog jong en die huisarts heeft nu eenmaal een visie voor ogen.. maar die onzekerheid is ondraagelijk.. what should i do.. ???


Toch denk ik Myaaa dat,wanneer je de huisarts je angsten verteld ,hij je best zal doorverwijzen als jij erop staat. ik kan je alleen maar emotioneel adviseren omdat ik geen arts ben.maar als je rustig met de ha praat kun je alles beter uitleggen, wat niet lukt, als je nerveus bent of aan hyperventilatie denkt. Zelf heb ik vaak hyperventil. gehad en dan krijg je geen adem ,ik ben zelfs een keer flauw gevallen. Ik wil hiermee zeggen dat pijn in de borst eveneens een samengaan van verschillende oorzaken kan hebben. Maar hou je hart goed in de gaten en zeg dat je alleen rustig kan worden na een goed hartonderzoek en eventueel andere onderzoekjes. Ik moet helaas toegeven,uit ervaring in de familie, dat een hartklacht toch erg serieus genomen moet worden.Ook al moet je nog eens naar de huisarts,ga nu maar om een duidelijk en helder antwoord van hem te krijgen.Als hij/zij jou weer ziet op t spreekuur,dan stuurt hij je misschien verder. aan de andere kant denk ik toch dat je moeder jou ook goed kent en graag wil dat jij beter wordt en gezond blijft. zij zal echt niet zo maar de ha. gelijk geven als zij twijfelt. ik wens je sterkte meis, en ga nog eens naar de ha

label.Geplaatst op 2009-08-02 15:09:53


PS. ik wil nog toevoegen dat misschien een behandeling tegen angst en/of paniek ook goed zou kunnen helpen om te genezen van de hyperventilatie,waarna ook de pijn kan verdwijnen.

label.Geplaatst op 2009-08-02 15:13:06


Hoy Miaaa,we zijn nu 6 maanden verder en ik vraag me af hoe de situatie nu is.Ben je al door een cardioloog in samenwerking met een neuroloog onderzocht en onder behandeling, of ben je nog geen steek verder Graag een reactie op deze vraag, voor eventueele raadgeving.Groetjes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-26 00:14:24


aan myaa. ik heb vandaag pas je bericht gelezen ik ben zelf zwwar hart patien al 12 jaar ik ben eigenlijk opgegeven maar ik leef al langer dan de arts mij vertelde gelukkig!!!!!!. maar op jou bedenkingen terug te komen lijk het mij dat het toch met je hardt te maken heeft maar het hoef niet. ik zal je een verhaal vertellen ik had ook last van mijn borst en ben naar een vervangend huis arts geweest en die zei dat ik het aan mijn maag lag 2 jaar later liep ik 5 hart infarcts op haast met een dodelijke einde .

label.Geplaatst op 2010-08-26 15:04:48

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren