© 2024 solvo B.V.

Hartklepoperatie ????

Hallo, ik ben Jolanda en ben 41 jaar. Toen ik 6 jaar was zijn ze erachter gekomen dat ik een aangeboren vernauwde aorta had. Ik heb toen een operatie gehad. Het ging daarna zo goed met mij dat ik jaren lang niet bij een cadioloog geweest ben voor onderzoek. Vorig jaar is bij toeval ontdekt dat ik een hartruis heb. Na onderzoek is gebeken dat mijn hartklep ernstig is vernauwd. De fiestproef die ik kreeg was slecht, na een paar minuten was de polsslag 160 en moest er gestopt worden. De cardioloog gaat er van uit dat de klep afwijking ook aangeboren is maar weet dat niet zeker omdat ik vanaf mijn 12 jaar niet meer voor onderzoek ben geweest en toen was er nog geen echo apperatuur. Als ik normaal de dingen doe in mijn dagelijks leven heb ik totaal geen klachten, ik ben niet moe en ik heb geen pijn. Maar als ik me voor mij doen druk maak door een paar minuten hart te lopen of te dansen kan het gebeuren dat ik opeens zo moe ben dat ik niet goed wordt en uren kapot ben. Dit is een paar keer gebeurd. Dit was samen met de resultaten van de fietsproef en de echo de reden dat de cardioloog mij geadviseerd heeft me te laten opereren. Ik kan niet begrijpen dat het zover is, ik voel me namelijk niet slecht en heb helemaal niet het idee dat ik me misschien mijn hele leven al rustiger houd als een gezond persoon. Mijn partner en de cardioloog zeggen allebei dat ik geen vergelijk heb hoe het zou zijn als ik een gezond hart zou hebben en dat ik na de operatie veel meer energie heb. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zich afvragen of een operatie nu echt nodig is.


De cardioloog adviseerd geen operatie als het niet nodig is..Ik denk dat er inderdaad een wereld voor je open gaat als het gedaan is en je merkt dat je wel degelijk beter kunt lopen ed... succes ermee!

label.Geplaatst op 2008-02-16 15:29:38


je zult opknappen, en de fietstest beter doen!

label.Geplaatst op 2008-08-08 17:42:26

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren