© 2024 solvo B.V.

Hartkloppingen

Hallo, Sinds een tijdje klopt mijn hart ineens erg snel. Ik zit/lig dan in rust en ineens gaat hij sneller kloppen. Het duurt hoogtens een paar seconden, maar in die tijd klopt hij echt meerdere malen erg snel. Vervolgens zit mijn hart weer in zijn normale ritme. Als hij sneller gaat kloppen krijg ik ook een vreemd gevoel in mijn keel/het gebied vlak boven mijn borstbeen. Heeft iemend een idee wat het kan zijn? Het geeft mij af en toe wel een beangstigend gevoel. Groetjes, Kolkkie


hartkloppingen komen veel voor, je hart gaat dan even heel snel. als je bij je huisarts langsgaat kan het onderzocht worden. er wordt dan een hartfilmpje gemaakt. soms wordt er een halteronderzoek gedaan. dit is een kastje dat 24 uur gedragen word zodat het hartritme van een hele dag bekeken kan worden. je kunt medicijnen voorgeschreven krijgen voor ritmestoornissen. het gebeurd echter ook vaak dat er geen oorzaak gevonden wordt. groetjes

label.Geplaatst op 2005-06-07 11:50:54


Ik heb daar zelf ook last van. Vanaf mn 17e heb ik daar al last van. Ben nu inmiddels 22. Dan begint zomaar ineens mn hart op hol te slaan en krijg dan last van duizeligheid en mn krijg ontzettend veel pijn bij mn kaken( dit vind ik zelf heel vreemd ), en krijg ook minder lucht. het is een heel onaangenaam gevoel. En pijnlijk. Meestal is het na een paar minuten weer voorbij maar de huisarts heeft me verteld dat als het langer dan 10 minuten duurt dat ik dan meteen moet bellen. Dat is mij gelukkig nog maar 1 keer overkomen dat het zolang duurde. Mij is verteld dat het gewoon een hartritmestoornis is en dat dat normaal was op mijn leeftijd. Heb toen op mn 17e ook een paar onderzoeken gehad in het ziekenhuis en daar werd mij hetzelfde verteld. Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet normaal. Het is bij mij spontaan gekomen en ik slik nu medicijnen. Lees vaak verhalen op internet over dit soort dingen en het kan best gevaarlijk zijn bij sommige stoornissen. Ik heb dan ook al mn hele leven last van stress dus dat kan ook een oorzaak zijn. Maar ik zou wel naar de huisarts gaan om het te laten onderzoeken. Das beter dan niets doen. Het kan ook niets bijzonders zijn, dat schijnt bij mij ook zo te zijn, maar je wordt er wel angstig van. Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. Maar laat het in ieder geval onderzoeken.

label.Geplaatst op 2005-06-27 16:08:46


Kolkkie en Nicegirl_22, Het klinkt misschien heel vreemd, maar laat eens een keer een bloedonderzoek doen naar de werking van de schildklier. Het is niet uitgesloten dat de schildklier te hard werkt. succes

label.Geplaatst op 2005-08-12 21:18:57


Hartkloppingen zijn vrij normaal. Vb ben je laatste tijd gespannen? Stress? Of ergens bang voor? Ik heb het zelf ook een tijd regelmatig gehad en dat kwam doordat ik veel stress had.

label.Geplaatst op 2005-06-21 18:54:35


Hoi Nak, Een jaar geleden heb ik een bloedonderzoek gehad om te kijken of er iets met mijn schildklier was. Alle testen waren negatief, dus de schildklier is het niet bij mij. Het is denk ik dan toch stress. Het rare is wel, dat die hartkloppingen \'s avonds vaak optreden als ik in bed lig. Vaak heb ik dan ook een hartslag van rond de 56 per minuut, soms zelfs langzamer (misschien komt het wel door het sporten) Groetjes, Kolkkie

label.Geplaatst op 2005-08-24 16:28:10


In een jaar kan erg veel gebeuren. Ik denk dat een nieuw onderzoek geen kwaad kan. succes

label.Geplaatst op 2005-08-24 17:40:55

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren