© 2024 solvo B.V.

Hartoverslag

Wie heeft er ook wel eens last van het overslaan van het hart. Ik heb het sinds een maand of 2. Heb zelf last van paniekaanvallen en denk dat dit een uiting ervan is.Heb een erg druk jaar achter de rug. ben altijd al een beetje hypochonder geweest, denk bij elk pijntje dat er meteen heel wat mis is. OOk heb ik astma en bekend met hyperventilatie. De afgelopen 2 weken ging het goed, ik voelde me ook rustig. echter vandaag kreeg ik ineens in de auto zomaar 4 overslagen achter elkaar, dat was heel eng, alsof je hart er even mee ophoudt. Ik vraag me nu echt steeds af waarom ik er vandaag weer last van heb gekregen. Feit is wel dat ik op weg was naar een werkgesprek waar ik een beetje tegenop zag. En toen ik de overslagen kreeg was ik het gesprek hardop een beetje aan het voorbereiden.. zou het dan toch onbewust de stress zijn? Diep van binnen weet ik dat wel en ga daarom niet naar de huisarts omdat ik eigenlijk het antwoord al wel weer. Het is bij mij altijd zo.. als het een over is komt er wel weer wat anders waar ik me druk over kan maken,.


Door stress krijg je geen hartklachten. Vroeger dacht men van wel maar daar is men inmiddels ook al op terug gekomen. Belangrijker is of je ook andere klachten hebt. Pijn is bijvoorbeeld een duidelijke aanwijzing. Alhoewel dit meer zegt over de doorbloeding van je hart dan over het samentrekken ervan. Duizeligheid kan ook veroorzaakt worden door hyperventileren. Heel veel mensen hebben last van het overslaan van hun hart, zonder daar verder veel last van te hebben of echte hartklachten te hebben. Als je graag wil dat er naar gekeken wordt door het maken van een hartfilmpje is de kans groot dat er niets op te zien is. Het is maar een momentopname. Het lijkt me verstandig dat je er eerst anders naar gaat kijken, wetende dat het níet door stress komt. Waarschijnlijk heb je meer last van de angst voor onbekende dingen dan van je hartslag op zich. Blijf je klachten houden of krijg je andere klachten erbij is het natuurlijk verstandig om eens langs de huisarts te gaan ermee, al is het maar om gerustgesteld te worden.

label.Geplaatst op 2008-11-14 08:48:17


Door stress krijg je niet snel een hartziekte, echter is het wel degelijk mogelijk dat stress/spanning/angst kan zorgen voor het onstaan van overslagen cq. hartritmestoornissen. Vaak zijn deze onschuldig maar kunnen wel degelijk voelbaar en beangstigend zijn. Het meest eenvoudige is dan ook, het laten onderzoeken en laten vaststellen dat het in dit geval (waarschijnlijk) ook onschuldig is, zodat je de angst van het merken van overslagen ook beter de baas kunt

label.Geplaatst op 2009-01-12 15:59:10

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren