© 2024 solvo B.V.

Hartoverslag

Iemand die mij zeer dierbaar is heeft me vertelt dat ze al enkele jaren last heeft van een soort hartoverslag. Ze is 51 jaar oud en heeft er tegenwoordig gemiddeld 10 a 15 keer last van per dag. Zo\\\'n aanval duurt meestal maar even en ze is er al verschillende keren bij verschillende huisartsen geweest. Deze huisartsen zeiden dat ze zich geen zorgen moest maken. Ze heeft 1 keer een onderzoek gehad op het ziekenhuis waarna ze een apparaatje mee naar huis moest nemen en deze nam dan 1 hele dag haar hartslag op. Helaas kwam er niets bijzonders uit. We denken dat dit ontstaan is uit een stressvol leven, tevens adviseerde de laatste dokter om anti-depressievia te slikken. We zouden heel graag willen weten of er nog meer mensen hiermee rondlopen en of dit iets te maken kan hebben met een ernstig hartritmestoornis? Hartelijk Dank, Dhr. DKF


Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ze heeft al een 24-uurs ECG registratie (Holter) gehad, waaruit niets kwam. Dat maakt een ernstige hartritmestoornis erg onwaarschijnlijk. Mogelijk heeft ze slechts last van enkele overtallige kamerslagen. Komt veel voor, niets om je zorgen over te maken (is schildklier wel een keertje geprikt?).

label.Geplaatst op 2004-03-20 16:03:39


Hallo, Ik ben een vrouw van 42 en heb ook al meer dan een jaar last van hartkloppingen en soms overslag van het hart.Ik heb wel cvs en weet dat andere patienten die klachten ook hebben.Ook ik heb 48 uur een holter gehad en daar kwam niets verontrustens uit.Nu moet ik wel zeggen dat het de laatste maanden verergert en ik het bijna heel de dag last heb.Maar als ik in mijn omgeving hoor hebben hier toch veel mensen last van.Ik wil uw probleem niet minimaliseren maar ik denk indien er echt iets aan de hand zou zijn men het via die holter wel gezien zou hebben.Het blijft uiteraard een vervelend gevoel en is inderdaad soms beangstigend.Wanneer U niet gerust bent zou ik aslnog om een bijkomend onderzoek vragen.Veel sterkte, Jill

label.Geplaatst op 2004-03-23 01:09:11


hallo ik heb al zeker 8 jaar of langer hartoverslag ik heb alle onderzoeken gehad ook door een cardioloog en met dat holterapp. gaf hij zelfs overslagen van van 9 keer per minuut, maar dat kan helemaal geen kwaad ik was in het begin heel erg bang maar hoe meer je er aan denkt hoe erger het wordt. ik dacht echt ik krijg zo maar een hart stilstand maar ook hier raak je op den duur aangewend heel veel sterkte groetjes timon

label.Geplaatst op 2004-03-23 15:53:23


Mijn vriend heeft ook last gehad van zijn hart en had ong hetzelfde als de vrouw waar u het over heeft. Ook erg vaak op een dag en soms had hij het zelfs een halfuur lang. Mijn vriend is 20 jaar en bij hem was het een aangeboren afwijking. Hij was ook verschillende keren bij de huisarts geweest en die zei dat het niks was. Hij heeft ook 1 dag lang zo'n apparaatje mee gehad en daar was ook niets op te zien maar op de hart filmpjes wel. Hij had namelijk een zenuw teveel bij zijn hart die de overslag veroorzaakte. Hij is er aan geopereerd en heeft er nu geen tot heel af en toe nog eens last van. Op alleen zo'n apparaatje zou ik dus niet afgaan. Dit soort afwijkingen komt vaker voor bij mensen rond de 40 of ouder, omdat de zenuw dan de overhand kan krijgen en 'baan' die de zenuw zichzelf maakt in het hart groter word. Het is dus verstandig om ni teveel gaan sporten en zeker even langs het ziekenhuis gaan. De kans is groot dat ze er met 1 ingreep van af is en dat ze met 2 dagen alweer thuis is. Veel succes!

label.Geplaatst op 2004-06-26 12:12:46

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren