© 2024 solvo B.V.

Hartprobleem, erfelijk?? Of komt het door evt. andere oorzaken??

Hallo, Ongeveer twee jaar geleden moest ik \'s avonds oppassen, hierbij kreeg ik \'s avonds een erg drukkende pijn op de borst en was hierbij wat benauwd. Was hier erg van geschrokken, maar heb hier verder niks mee gedaan. Soms voel ik nog soort druk pijn op de borst. Kan het zijn dat niet vanaf het hart komt, maar misschien van de longen of evt. iets anders? Ben 20 jaar. Mijn vader heeft hartritme stoornis, hiervoor krijgt hij sotalol tabletten. Ben laatst op een open dag geweest van een ziekenhuis, hier heb ik ecg en echo van het hart laten maken. Hierop zag alles er goed uit, maar op de echo was mijn hart niet heel erg goed te zien. Dus misschien dat er iets over het hoofd is gezien. Nou mijn vraag of het hartritme stoornis (die mijn vader) heeft erfelijk kan zijn en of het beter is dat ik toch even langs de huisarts ga. Alvast heel erg bedankt. Groetjes


Erfelijkheid, met name bij angina pectoris - en zoals jij het beschrijft, zou het dit weleens kunnen zijn - kan een belangrijke rol spelen, maar er zijn meer oorzaken aan te wijzen. Overleg met je dokter.

label.Geplaatst op 2007-05-13 23:01:50

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren