© 2024 solvo B.V.

Hartproblemen of slokdarmontsteking?

Hallo, Ik ben een vrouw van 24 jaar en heb sinds een half jaar nare klachten. Ik heb soms een zeurende pijn tussen mijn borsten, die uitstraalt naar beide armen en kaken. Soms voel ik ook een soort \\\"kloppende\\\" pijn tussen mijn schouderbladen. Ik ben een paar keer naar dokter geweest, die denkt dat het een slokdarmontsteking is. Daar heb ik nu al 8 weken pantezol 40 (redelijk zware maagzuurremmers) voor. Omdat hartfalen in mijn familie voorkomt heeft ze me uit voorzorg naar cardioloog gestuurd. Daar heb ik hartfilmpje, onderzoek en fietstest moeten doen. Tijdens fietstest gebeurde er niks. Cholesterol is getest (daar heb ik uitslag nog STEEDS niet van, maar ook hoog cholesterol en hoge bloeddruk komen in familie veelvuldig voor). In eerste instantie dacht ik dat mijn pijnklachten eet-gerelateerd waren. Nu ik deze medicijnen slik merk ik weinig verandering. De pijnklachten komen nu meestal als ik me erg moet inspannen, bijvoorbeeld als ik moet rennen voor de bus of een steile trap moet oplopen. Het voelt dan als een zeurende pijn, alsof er een \\\"gat\\\" zit waar mijn hart normaal gesproken zit. Als ik rustiger aan doe, gaat pijn over. Mijn benen voelen op zo\\\'n moment als rubber aan. Ik ben al meerdere keren bij dokter geweest, maar krijg daar geen duidelijkheid. Ze wil een latroscopie gaan doen, maar wil het eerst nog met medicijnen proberen. Herkent iemand deze klachten? Heeft het toch iets met mijn hart te maken? Of maak ik me zorgen om niks? En zijn er mensen bij wie er niks uit de fietsproef kwam, die toch hartklachten blijken te hebben? Heel erg bedankt voor jullie reacties! Hanneke


Hanneke, sorry dat ik nu pas Uw bericht zag maar de eerste problemen die U uitlegt hebben zeker niets te maken met Uw hart maar met de Reflux van de maag. Laat Uw maag en slokdarm controleren en U zult zien, iets verkeerd aan de klep die Reflux te wege brengt. Heb juist hetzelfde probleem en neem sinds jaren al \"Omeprazone\" in België uiteraard. Groetjes, JP ++

label.Geplaatst op 2005-08-15 13:49:13


dag nijntje ik liep al maanden met slokdarmklachten o.a. zuurbranden. medicijnen voor gehad maar het verdween niet.kramp in slokdarm..... uitstraling naar mijn schouders en armen eerste kerstdag met spoed opgenomen met een hartinfarct, mijn cholestorol was goed (5) en bloeddruk prima?????? ps zelfs op de eerste hartfilm bij de dokterspost niets verdachts te zien 3 stents zijn geplaatst groet stent-in

label.Geplaatst op 2007-01-23 20:58:50


als ik jou was direct mnaar ehbo ik heb ook een week rondgelopen op verdenking slokdarmonsteking verschillende medicijnen gekregen maar naar een week bleek dat ik een hartinfarct had en geen slokdarmontseking

label.Geplaatst op 2007-03-19 12:49:18

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren