© 2024 solvo B.V.

Hartritme afwijking

Mijn dochter rent 3x per week. Gebruikt een hartslagmeter om haar hart in de gaten te houden. Nu heeft ze steeds dat de hartslagmeter van 160 naar 220 springt voor 2 minuten en gaat dan weer terug naar 160. Kan dat een hartafwijking zijn of is de hartslagmeter niet in orde.


Het enige wat ik weet omdat ik tot mijn 37ste intensief gesport heb is dit: Een persoon van boven de 35 mag met intensief sporten niet boven de 180 komen en een gezonde jongen van 17 kan best een hartslag van 200 hebben bij intensief sporten. Ik weet dus niet of het slecht is dat het zo snel naar 220 springt, wel lijkt mij dat 20 teveel. Ik heb dit van mijn sportleraar destijds gehoord, die was ook medicus bij de militairen in Soesterberg. Ik deed 3 keer per week taekwondo (Koreaanse vechtsport) maar moest mijn hartslag toen erg in de gaten houden omdat het niveau erg hoog lag en ik met nog een paar de oudste was, en het gericht was op jongens van rond de 18jr.

label.Geplaatst op 2005-03-05 16:38:18


Als het puur om het ritme gaat, voelt u dan eens de pols en vergelijk deze met de meter? Hartfrequentie staat voor aantal slagen per minuut, dus bijvoorbeeld het aantal pulseringen in de pols voelen in 15 seconden en deze vermenigvuldigen met 4 kan een goede indruk geven...

label.Geplaatst op 2005-03-23 14:27:46

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren