© 2024 solvo B.V.

Hartritme storing

Tijdens voorbereidng op een heupoperatie keeg ik tijdens de fietstest een hartritme storing, mijn bloedruk was 190/120 De cardioloog schreef medicijnen voor Betablokker(carvedilol ) en ACE medicijn (fasinopril ) hij stelde een hartkatheterisatie voor. Ik heb nooit ergens last van gehad en altijd veel gesport Ik ben 68 jaar. De heupoperatie ging natuurlijk niet door. Eerst wil de cardioloog weten waar de hartritme storing van kwam. Bloed wordt onderzocht en foto van het hart genomen ook een echo gemaakt ,holterrecorder gehad (48 uur). En moet de bloeddruk omlaag door medicijnen. Het gekke is dat ik nu na gebruik van medicijnen af en toe wel een ritmestoring voel. Ben erg geschrokken van het gesprek met de cardioloog,hij vond het niet verantwoord om de heupoperatie door te laten gaan. Als het goed is wordt ik binnen 5 weken gekatheteriseerd Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje gerust stellen.


Gregie, Kijk eens op www.hartinfo.nl Ton Koek, zelf hartpatient, heeft daar keurig in kaart gebracht hoe een catheterisatie in z'n werk gaat. Uit eigen ervaring weet ik dat het pijnloos is. Veel succes

label.Geplaatst op 2006-11-09 14:47:49


Je hoeft helemaal niet bang te zijn voor een chaterisatie het stelt helemaal niets voor. Het is helemaal pijnloos en je kan als je het wilt zelf meekijken. Mocht er gedotterd worden, is ook pijn loos en je voelt je direct veel beter.Ik ben zelf een keer of vier gedotterd ben heel tevreden. Zelf heb ik 2 nw. hartkleppen en loop op een pacemaker. Ben onder tussen ook 68 jaar wat niemand had gedacht ook de cardiologen niet. Veel succes en hou je haaks.

label.Geplaatst op 2006-11-10 20:51:46


Wel bedankt voor de opbeurende woorden. Heb ik wel nodig want ik voel me uitgeblust en onzettend moe. Komt waarschijnlijk van de medicijnen. Ik gebruik Carvedilol 2 x 25 mg per dag en een aceremmer 1x 20 mg per dag. Ik ga morgen bellen met de cardioloog of deze vermoeidheid verklaarbaar is.

label.Geplaatst op 2006-11-12 15:40:33


gregie, Lees voordat je gaat bellen eerst de bijsluiters eens goed door. Meestal staan daar de (mogelijke) bijwerkingen op vermeld. Óf vraag het aan je apotheker. Beide methoden zijn goedkoper dan even de cardioloog opbellen, want die brengt mogelijk een telefonisch consult in rekening. Succes

label.Geplaatst op 2006-11-13 14:14:14

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren