© 2024 solvo B.V.

Hartritmestoornis?

Vanacht werd ik wakker. Ik voelde toen een paar keer de hartslag in de keel/maag (hartslag overslaan). Daarna begon ik eerst zachtjes te trillen dat overging in beven, vooral het bovenlichaam en af en toe de benen, en klappertanden, de hartslag ging ook omhoog 120-130pm. Ook de ademhaling ging omhoog. Ik probeerde rustig in en uit te ademen, maar als ik dan iets uitademde dan had ik met de neiging om diep in te ademen. Ik was verder niet in paniek. Na ong. 30min ging het beven weg en werd ook de hartslag rustiger. Verder geen pijn op de borst of duizeligheid. Nou heb ik wel eens vaker hartkloppingen gehad, maar dat duurde meestal een halve minuut dat de hartslag snel was en ik het hart voelde bonzen, maar dan hoefde ik niet te beven en het duurde maar even. Ben daar ook voor naar de dokter geweest, en die heeft bloed afgenomen en een ecg laten nemen, maar daar is niets uitgekomen. Mijn vraag is waar dat beven nou vandaan komt. Verder heb ik ook wel eens, meestal als ik actief ben geweest en ik ga dan zitten dan is de hartslag wat hoger 70-80 wat op zich normaal is doordat je je ingespand hebt, maar als ik dan de hartslag voel dan zitten er af en toe (paar ker per minuut) en paar langzame slagen in en daarna gaar ie weer verder in het ritme. Dit is volgens mij geen overslaan omdat ik dan niet een harde bons voel als ie langzaam gaat. Is dit normaal of wellicht ook een ritmestoornis? Dit heb ik niet altijd als ik me inspan, maar af en toe. groeten, Dennis


Hallo Dennis, denk niet dat het een hartritmestoornis is, veel mensen voelen op bepaalde momenten een soort extra slag. Als ik het goed heb noemt men dit een inhaalslag :-) Je schrijft al dat je wat trage hartslagen voelt en dan plots een voelbare extra hartslag. Bij ritmestoornissen ben je ook voortdurend extreem vermoeid. Bovendien is het zeer duidelijk op een ecg te zien. En voor een hartslag van rond de 80 teken ik hoor :-). Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-09-24 12:38:52


Je zegt dat je anders begint te ademhalen, misschien is het beven een reactie op hyperventileren.

label.Geplaatst op 2004-10-09 16:17:13


bedankt voor je reactie. Heb je mischien (of iemand anders) nog een antwoord op mijn vraag over dat beven? groeten Dennis

label.Geplaatst op 2004-09-24 17:14:09

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren