© 2024 solvo B.V.

Hartslag maximaal 130

Ik heb een jaar geleden een by-pass operatie gehad. Nu kan ik mijn hartslag niet meer boven de 130 krijgen. Het is alsof er een begrenzer op zit. De cardioloog vindt het niet erg. Ik wel. Normaal zou ik iets van 160 moeten kunnen halen. 5 jaar geleden kon ik dat ook wel. Ik heb geen infarct gehad. Wie heeft een zelfde ervaring of snapt hoe dit zit?


Wellicht heeft u medicatie gekregen (betablokkers) die houden het hart in een lager ritme, mij is ook niet helemaal duidelijk waarom U perse die 160 wilt halen

label.Geplaatst op 2009-02-06 09:51:14


Ik gebruik geen beta-blokkers. Ik krijg alleen maar wedervragen ook van dokters. Ik ervaar de 130 als een beperking bij mijn revalidatie. Ik kan nu alleen maar op recreatieniveau sporten. Bovendien is het toch niet normaal dat het max. nu 130 is? Dat is het maximum voor iemand van 90 jaar.

label.Geplaatst op 2009-02-06 13:14:48


Ik had hetzelfde na een dotter operatie. Dit kwam echter wel door een beta blokker (atenolol). Hartslag max 132. Dat heeft mij er toen niet van weerhouden een marathon binnen 4 uur te lopen. Volgens mij zijn duursporten nog steeds uitstekend te doen met die hartslag. hardlopen, fietsen, langlaufen zijn daar volgens mij prima geschikt voor.

label.Geplaatst op 2009-02-17 12:10:33


Als je een Betablokker hebt gehad b.v. Selokeen is dat logisch, want zeker na een bypass moet je je hart meer rust gunnen. Maar je hebt geen medicijnen gebruik aangegeven. Dus de cardioloog heeft gelijk. Daarbij, het is niet niks een hartoperatie.Veel mensen vergelijken het tegenwoordig met een blindedarmoperatie, wat natuurlijk belachelijk is.Je zult ermee moeten leren leven, en als je dat niet kan, heb je een probleem.

label.Geplaatst op 2009-04-04 13:28:05


Wat is je hartslag in rust? Als die 90-100 is, is het niet best dat je bij inspanning niet boven de 130 komt. Maar een goed getrainde sporter heeft een hartslag in rust onder de 70, dan is het dubbele toch pefect bij inspanning? Hou je niet zo vast aan die getalen!

label.Geplaatst op 2009-05-20 13:15:31

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren