© 2024 solvo B.V.

Hartstilstand

mijn vader van 77 jaar heeft het vorig jaar een hele zware hartoperatie ondergaan, nieuwe hartklep en een omleiding, hij had ook een bacterie in zijn hart. Later kreeg hij doordat bleek dat het hart af en toe stil viel een pacemaker. Inmiddels gaat het wel goed met hem maar toch valt m.i. het hart af en toe stil, waardoor hij valt. Hij voelt zich wel even naar en valt daarna als een blok omver, hij weet van het vallen niets.Kan het zijn dat zijn hart inderdaad ondanks de pacemaker nog steeds even stilvalt en dan weer spontaan gaat kloppen?


Beste Clazina, Dit is heel naar en heel verontrustend voor u en uw vader, het lijkt me niet aannemelijk dat het hart stilvalt met een pace maker. Ik zou contact op nemen met de cardioloog om een doormeting van de pace maker af te spreken, wellicht is een lead niet in de juiste positie of werkt de pace maker niet op de afgestelde manier. Het is ook mogelijk dat het hart eventjes minder bloedtoevoer krijgt, zich niet goed ontplooit en weer samentrekt. Kortom reden genoeg voor een afspraak met de cardioloog. Blijf niet in deze onrust, het geeft een hoop (onnodige) stress met zich mee Veel sterkte, Myr

label.Geplaatst op 2004-05-13 21:16:19


beste myr hartelijk dank voor je reactie op mijn bericht. wat betreft een afspraak te maken bij de cardioloog, we moeten in juli weer terugkomen, eerder wil mijn vader nieet hij heeft het vorig jaar zoveel meegemaakt, dat hij het nu wel goed vindt. hij leert er ook wel mee te leven, al is het vallen natuurlijk voor hem maar ook voor mijn moeder heel eng. je schreef dat de bloedtoevoer misschien even niet goed was, dat zou kunnen, hij wordt altijd niet goed, wanneer hij lang heeft gezeten, wanneer hij uit bed komt, of wanneer hij een poosje gebukt staat (bv. in de tuin aan het werk) daarna moet hij altijd oppassen, hij voelt zich naar worden heel duizelig, wanneer hij dan gaat zitten, zakt het meestal wel maar een enkele keer niet en dan valt hij als een blok om, hij weet van het vallen dan niets. nogmaals dank voor je uitleg

label.Geplaatst op 2004-05-22 11:04:06


Hallo Clasina, jou bericht gelezen met jou verhaal er bij het kan best zo zijn dat je vader een bloeddruk heeft die aan de lage kant kant is dan heb je de symtomen die jij verteld, ik zou toch even contakt op nemen met de huisarts of cardioloog,mijn vrouw heeft ook vorig jaar een openhart operatie gehad ook een nieuwe klep en om lijdingen en ook zij moet goed uitkijken met uit bed komen, en gebukt dingen doen.Groetjes Kwast.

label.Geplaatst op 2004-05-23 15:36:00


hallo kwast dank je wel voor je reactie op mijn bericht over mijn vader, voor mij is het een geruststellend idee dat er meer mensen deze klachten hebben en dat het hierbij "slechts"gaat om te lage bloeddruk,volgende maand gaan we terug naar de cardioloog en weten we wat er aan de hand is. Valt uw vrouw ook wel eens om wanneer ze duizelig is?? mijn vader weet niets van het vallen, omdat hij dat voor dat hij een pacemaker kreeg ook wel had, (toen bleek dat zijn hart dan 8 sec. stil stond) was ik bang dat dit nu ook het geval was, inmiddels ben ik wat dat betreft door verschillende reacties op mijn eerste bericht wel in gerust gesteld en hoop ik dat het inderdaad geen hartstilstand is maar zijn bloeddruk die op zo'n moment te laag is. Nogmaals dank voor uw reactie

label.Geplaatst op 2004-05-24 16:27:57

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren