© 2024 solvo B.V.

Herstel mitralisklep

binnenkort zal men trachten mijn mitralisklep te \'herstellen\'. dit zou gebeuren via mitralisplatic. dit doet men via de zijkant van je borstkas. iemand ervaring mee? wat zijn de naweeen? hoelang dient men gehospitaliseerd te blijven. ....


Hoi, ik denk dat je een mitralis'plastiek' bedoelt; De operatie gebeurt door mini-thoracotomie(openen borstkas) met extracorporale(buitenlichamelijke) bloedcirculatie (open-hartoperatie); het is een soort « plastische » chirurgie aan de mitraalklep, bedoeld om ze weer volledig te laten sluiten. Als ze wordt uitgevoerd door een werkelijk ervaren chirurg die speciaal is opgeleid voor dit soort operaties, zijn de resultaten uitstekend. Het nut van zo’n ingreep is vooral dat de patiënt zijn eigen mitraalklep kan behouden, wat tal van voordelen inhoudt in vergelijking met het plaatsen van een klepprothese.

label.Geplaatst op 2009-05-20 12:54:12


Dag, Bij mij is op 18 mei tijdens een openhartoperatie m'n mytralisklep gereconstrueerd en met koordjes van elders uit het hart opnieuw vastgezet. Omdat de hartkamer in de loop van de jaren enorm was gegroeid was het onvermijdelijk om een afdichtingsring te plaatsen. Die ring zal in zo'n drie maanden opgenomen zijn in het hartweefsel. Een week na de operatie kon ik naar huis en nu, bijna een week verder, kan ik zeggen dat het herstel langzaam maar zeker gaat. Pijn heb ik nauwelijks nog. Alleen je conditie is volstrekt terug bij nul. Moet nu nog een week geregeld temperaturen en wegen omdat het hartzakje na de 5,5 uur durende operatie teveel vocht bevat, dat nog onvoldoende vanzelf afbreekt. En dan kan het gaan ontsteken. Ben zeer opgelucht dat de operatie, waar ik enorm tegenop zag, achter de rug is. Heb gisteravond voor het eerst weer een glaasje wijn gedronken zelfs! Sterkte en als ik iemand kan helpen met mijn ervaringen hoor ik het graag!

label.Geplaatst op 2009-05-31 10:48:55

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren