© 2024 solvo B.V.

Kortademigheid

Ben voor de 2e keer gedotterd. Blijf kortademig tijdens hevige inspanning. traplopen enz. heb longtest gedaan. Heb lichte obstructieve stoornis. ???? Voel me voor de rest OK. Maak me zorgen om kortademigheid. Heb altijd gesport. Ik sport nog steeds als het kan, fietsen,zwemmen schermen enz. gebruik: ascal, selektine, plavix en bisoprololfamaraat. Is er iets waardoor die kortademigheid weg gaat zodat ik mij weer normaal kan inspannen tijdens sporten. Andre


hoi trombus, vervelend voor je dat de kortademigheid aanhoud... zaak is dat je e achter komt wat de kortademigheid veroorzaakt, is het vocht achter je longen? is het gebrek aan uithoudings vermogen...heb je ook andere lichamelijke klachten? laat het ff weten..groetjes daan

label.Geplaatst op 2004-02-12 21:16:39


Hallo Trombus, Sinds een maand ook een flink hartinfarct gehad, gedotterd en stents geplaatst. Ben heel kortademig, volgens cardioloog is daar niet echt een verklaring voor. Ik heb wel altijd stevig gerookt, maar na het infarct niet meer. Wellicht moeten de longen nog schoon worden. Groet, Gerrit48

label.Geplaatst op 2004-08-17 13:52:20


Traplopen is voor mij ook een crime, terwijl gewoon fietsen geen probleem is. 's Ochtends is de kortademigheid het ergst. Tot twee jaar terug gerookt als een ketter, hartinfarct, dotteren, stent... zelfde verhaal dus. Ik ben ook vaak vermoeid... op een manier die plots op komt zetten, dan doe ik een kwartier mijn ogen dicht en dan ben ik er weer...

label.Geplaatst op 2004-09-09 23:55:41


Hallo broeder Daan, ik heb altijd gesport. Heb ook altijd zware arbeid geleverd. Ik heb 14 jaar bij de mariniers rond gezworven. Ben daar sportinstructuer geweest en zat in de nationale sportploeg. Daarna vanaf mijn 30e ben ik door blijven sporten. Zij wel vermeld dat ik rookte als een ketter. Ik ben nu 53 jaar. Ik ben altijd door blijven sporten heb een goede conditie ook altijd gehad. Uiteraard ben ik gestopt met het roken. na mijn 1e dotter ben ik kortademig geworden en gebleven. Ook na mijn 2e dotter is die kortademigheid niet afgenomen. Na de 2e dotter heb ik een speciaal revalidatieprogramma gevolgd. Resultaat nul. Ik kon wel de opdrachten uitvoeren. Ik doe 1 keer in de week cardiofitnis.Geen probleem. Normaal fietsen geen probleem. Traplopen wel probleem. Een reaktie sport zoals boksen, schermen, spel e.d. na 3 minuten moet ik heel zwaar ademen heb het idee dat ik adem te kort kom. Is geen prettig gevoel. Kan ik het bijna niet meer bijademen. Verder voel ik mij dagelijks gewoon prettig.

label.Geplaatst op 2004-03-25 23:14:40


in familie iemand bekend met respiratoire problemen ?

label.Geplaatst op 2004-08-09 21:37:34

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren