© 2024 solvo B.V.

Koud weer

In september heb ik een hartinfarct gehad en ben met spoed gedotterd.Binnen 6 weken had ik weer een hartinfarct en is er weer een stent geplaatst.Het gaat best wel goed maar ik heb de volgende vraag. Zogauw ik buiten kom en de koude wind of vrieskou inadem dan voel ik het op mijn borst en tijdens de wandeling wordt ik kortademig.Komt dit vaker voor en waar kan het me te maken hebben? Is er iemand die dit herkent?


Hallo, Ik loop stage op een cardiologie afdeling, en ik weet toevallig dat plotselinge temperatuurverschillen inderdaad angina pectoris (pijn op de borst) kan veroorzaken. Waarschijnlijk heeft het te maken met een plotseling vaatvernauwing door een koude temperatuur. Dus ja, het komt inderdaad vaker voor :)

label.Geplaatst op 2010-01-12 19:31:25


Hallo Hondenliefhebber , Herken dit jammer genoeg ook ,heb in 2001 een infarct en een operatie gehad en het gaat best goed !. Maar met koud / warm weer blijft het oppassen ..probeer niet door je mond ..maar door je neus in te ademen . Temperatuur verschillen geven sowieso vaak problemen . Zou het in ieder geval wel bij een volgende afspraak even melden bij de cardioloog !. Groetjes chyta

label.Geplaatst op 2010-01-15 08:49:19


Bedankt voor de reacties. Ik heb juist de neiging om door mijn mond te gaan ademen en hou vaak mijn sjaal voor de mond. In februari heb ik een afspraak bij de cardioloog en zal het aan hem voorleggen.

label.Geplaatst op 2010-01-24 22:12:26


Het is vaak zo als je , je wat benauwder gaat voelen ga je door de mond ademen ... Begrijpelijk , het geeft voor het idee meer zuurstof . Een neus ademhaling schijnt warmer te zijn ..waardoor de aderen minder gaan samen knijpen . Fijn dat je al in Februari een afspraak bij de cardioloog hebt . Groetjes Chyta

label.Geplaatst op 2010-01-29 16:00:17


Goedemiddag, ik weet het niet zeker maar denk dat dit komt omdat door de kou de bloedvatten samen trekken vernouwen, waardoor er minder bloed rond wordt gepompt en daardoor minder zuurstof in je lichaam komt en daar door die pijn op de borst. Vr Gr. oom bart.

label.Geplaatst op 2010-01-30 15:47:29


Beste hondenliefhebber, ik herken jouw klacht zeer goed.Naar mijn mening is een van de hartmedicijnen die je zijn voorgeschreven er verantwoordelijk voor. Het vermogen van zuurstofopname door de longen word nadelig beinvloed.De longen kunnen besmet raken door bepaalde bacterieen.Ik heb het zelfde meegmaakt. Ik heb verschillende biokuren gehad,maar de bacterieen verdwenen niet.Bij toeval vond ik bij het zoeken naar de ziekte van Lyme een middel dat niet alleen de bacterieen doden, maar ook nog werkzaam bleek te zijn tegen jouw en mijn toenmalige klacht. Mocht het zo zijn dat nieuwe medicijn geen verbetering geeft, neem dan kontact met me op, via email.Adres is bekend bij ziekenhuis.nl. Met vriendelijke groet, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-05 00:59:19


Jan,jij ook bedankt voor je antwoord. Over 2 weken ga ik naar de cardioloog en zal dit aan hem voor leggen. Als ik nog vragen heb dan stuur ik een mailtje.

label.Geplaatst op 2010-02-07 20:46:02


Hoi hoi, Ik heb zelf januari 2006 twee keer een hart infarct gehad en twee keer hartstilstand, maar ik herken dit probleem niet ik heb er geen last van. ook niet van kou in de warmte en van warmte in kou gaan. Ook niet als ik het toevallig heel erg koud heb, en ik adem altijd door mijn mond. Wens je heel erg veel sterkte toe. Groetjes, Martina

label.Geplaatst op 2010-12-12 20:32:46

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren