© 2020 solvo B.V.

Koude zweet - toeval -vaatkramp?

Hoi Gisteravond brak het koude zweet uit bij het opstaan. Ik werd eng en trok bleek weg. Ben gaan zitten en kon niet goed meer reageren en bij bloeddrukopname had ik een bloeddruk van 77/45. (Zelf heb ik verhoogde bloeddruk en slik Cozar hiervoor. Ik heb hierbij een bloeddruk van 145/85) Geen pijn of druk op de borst. Mijn man heeft gebeld met de huisartsenpost en kreeg te horen dat het waarschijnlijk een toeval is. Ik ben gaan liggen met de benen omhoog en toen voelde ik me weer wat beter. Vrij onrustig geslapen vannacht. Zelf denk ik dat het vaatkramp was en onvoldoende zuurstof in het hoofd. Is dit een beginnende vernauwing van de kransslagaders? Wat is het en moet ik hiervoor naar een cardioloog? Welke aktie moet ik ondernemen? Groetjes Yola


het kan zijn dat de bloeddruk toch wat lager is geworden door de medicijnen, of gebruik je deze al lang en is het stabiel? ben je begonnen met andere medicijnen die invloed kunnen hebben op de bloeddruk of de cozaar? verder kan het gebeuren dat mensen bij opstaan een bloeddrukdaling hebben en dan duizelig worden, hierbij kun je ook flauwvallen. het advies is dan niet plotseling op te staan of overeind te komen, maar rustig aan en eerst gaan zitten bijvoorbeeld en dan opstaan. ik denk niet dat er iets ernstigs aan de hand is, maar informeer bij de huisarts en laat de bloeddruk controleren. groetjes

label.Geplaatst op 2007-04-09 12:29:45


Gebruik je uitsluitend Cozaar, of gebruik je dit in combinatie met andere middelen zoals bijvoorbeeld hydrochloorthiazide en Adalat? Zo ja, dan lijkt Cozaar me de oorzaak, maar overleg met je huisarts. In ieder geval is de door jou gemeten waardencombinatie zonder meer gevaarlijk. Dus: naar de dokter ermee. Begrijp niet dat de huisartsenpost zich er zo vanaf heeft gemaakt. Lage bloeddruk wordt veeleer veroorzaakt door te wijde aderen en heeft hoegenaamd niets te maken met vernauwing van de bloedvaten, integendeel. Plotselinge, abnormale stijging van weertemperatuur, hevige menstruatie en een zwakke pompwerking van het hart (te voelen aan een snelle, maar zwakke pols) kunnen er ook de oorzaak van zijn.

label.Geplaatst op 2007-05-13 19:57:59

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren