© 2024 solvo B.V.

Lage hartslag

Is een hartslag tussen 50 en 55 in rust toestand normaal voor iemand boven de 50 jaar? Ik ben een fanatieke sporter.Doe 3x per week spinning en dagelijks doe ik minstens 1 uur cardio(hard lopen country cross)in de sportschool.


een gemiddelde hartslag ligt tussen de 50 en 60 in dus het is netjes

label.Geplaatst op 2005-01-30 21:08:16


Hoi, Als je veel sport is het normaal dat je hartslag lager is dan normaal. Er zijn sportmensen die een hartslag van rond de 30 hebben. Mijn man zit rond de 45 en is 53 jaar. Een normale hartslag voor mensen die niet veel sporten ligt tussen de 75 en 80. Heb ik gisteren nog gehoord van de cardioloog. Na een lange tijd ritmestoornissen te hebben gehad met een hartslag van 140 is mijn hartslag nu 80 en prima. Dus ik zou zeggen als jij je goed voelt, dus niet duizelig of zweverig, is het prima in orde. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-02-01 12:46:41

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren