© 2024 solvo B.V.

LIMA-D1-LAD??

Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? In de brief van de cardioloog staat: \"verstandiger een LIMA-D1-LAD te plaatsten\" Ik kan terugvinden dat LIMA staat voor linkerborstbeenslagader en dat LAD staat voor een deel van het hart. Maar betekent dit nu dat er een bypass-omleiding plaats moet vinden? Iemand die antwoord heeft? Alvast bedankt.


Beste Ingeb, Als ik het antwoord zou weten, kreeg je het van mij niet tehoren. Je vraagt je natuurlijk af, waarom niet. Om de eenvoudige reden dat het nooit de bedoeling kan zijn dat jij informatie krijgt van ondeskundige personen die alle maal denken de wijsheid in pacht te hebben. Met dat soort wijsheden loop je alleen maar het risico dat je verkeerde informatie krijgt waardoor je onnodige paniek óf hoop krijgt. Mijn advies aan jou is; Ga naar je cardioloog en vraag wat men met die term bedoelt. En als het daadwerkelij is wat jij denkt, zal hij dat zeker met je bespreken. Succes

label.Geplaatst op 2008-02-07 20:27:57


Beste nak, Dat begrijp ik, het gaat hier om mijn moeder en omdat ze ergens anders behandeld is en ze pas in maart door haar eigen cardioloog gezien kan worden ga je toch op zoek naar wat meer informatie....vandaar mijn berichtje.

label.Geplaatst op 2008-02-07 20:36:37


lijkt mij een bypass operatie ja.

label.Geplaatst op 2008-08-08 17:54:01

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren