© 2024 solvo B.V.

Manier van bloedruk meten met polsbloedrukmeter

Is er iemand die me kan vertellen wat de juiste manier is voor het meten van de bloeddruk met een polsbloedrukmeter.Ik weet wel dat het op hart hoogte moet. Wanneer ik de bloeddruk meet met ontspannen gestrekte vingers geeft het lager aan(bv. 128/80) dan wanneer ik het meet met een slappe vuist.(160/90)


Ik heb zelf ook zo'n geval en voor zover ik weet zou je eigenlijk niets gespannen moeten houden voor zover dat gaat natuurlijk, want inderdaad moet het apparaat wel ongeveer op hart hoogte, met het metertje zelf aan de binnen kant van de pols.(dus niet zoals een horloge maar net omgedraaid.

label.Geplaatst op 2006-11-20 19:24:28

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren