© 2024 solvo B.V.

Mijn hart infarct op 12 okt eerste bezoek cardioloog 18 jan lang of niet ?

HARTINFARCT 11 oktober ’s ochtends de huisarts gebeld met pijnklachten op de borst en uitstraling naar linkerarm. De huisarts was er vrij snel, sprayde nitroglycerine onder de tong en deed onderzoek. Met het advies om een tramadol in te nemen en naar bed te gaan en ‘smiddags even te bellen hoe het ging. Na het slapen ging het iets beter en dat melde ik aan de huisarts. In de nacht van 11 op 12 oktober ging het om 1.00 uur mis, 1.15 uur de huisartsenpost gebeld en daar mocht ik om 6.00 uur langs komen. De arts onderzocht me en zei dat alles in orde was en dat ik moest proberen om te stoppen met roken.  Op 12 oktober de eigen huisarts gebeld en om 15.00 uur langs gegaan met dezelfde klachten. Dokter Bouwens onderzocht me en kon niets verontrustends vinden. Toen ik zei dat ik dan wel zelf naar de eerste hulp zou gaan heeft ze de eerste harthulp gebeld en deze zeiden dat we meteen mochten komen. Ik ben zelf naar het ziekenhuis gereden en werd in het ziekenhuis gelijk aan de monitor gelegd en er werd een ECG gemaakt. Deze was niet goed en binnen 15 minuten werd ik naar de OK gebracht en ben ik gedotterd. Ik had een hartinfarct en een van de kransslagaders zat helemaal dicht. Tijdens de ingreep heb ik naar zeggen een korte hartstilstand gehad. Ik werd overgebracht naar de hartafdeling en heb daar 3 dagen gelegen. Met het advies dat als er iets mis was wij gelijk naar het ziekenhuis moesten bellen of komen mocht ik naar huis  Vanaf dat moment ging het eigenlijk redelijk goed met me.  Na een week is de huisarts thuis geweest voor controle en deze constateerde een longontsteking. Ik kreeg amoxyceline voorgeschreven en moest na een week als de kuur afgelopen was terug komen om te laten luisteren. De longontsteking was toen nog niet weg en ik kreeg een nieuwe kuur. Deze is hierna nogmaals herhaald en daarna is overgegaan op Auchmentin voor 10 dagen.  Ik zou in die tijd ook starten met de hartrevalidatie, maar door de longontstekingen is daar niets van gekomen.  Verder ging het eigenlijk allemaal goed, ik wandelde met de hond etc.  Tot vrijdag 28 december de pijn op de borst weer begon, weliswaar in veel lichtere mate dan 12 oktober. Dit sluimerde tot maandag 31 december, toen heb ik de eerste hulp gebeld om advies en zei raden mij aan om langs te komen. Ik ben opgenomen in het Antonius ziekenhuis en van daaruit overgebracht naar het Diaconessenhuis in Utrecht. Daar is bloed geprikt en een ECG gemaakt en ik heb gefietst. Van dokter van Zoelen kreeg ik nitroglycerine spray voorgeschreven en men vond het erg raar dat ik die na mijn hartinfarct niet had gekregen. Ook kreeg ik Mono Cedo card 25 mg. En mocht ik naar huis.  Op 1 januari na een goede nacht en goede dag ging ik ‘savond lopen met de hond. Tijdens het lopen kwam de pijn op de borst op en thuis gekomen hebben we gelijk gesprayd en 112 gebeld. Deze kwamen, maakten een hartfilmpje en overlegden met de diensdoende huisarts en die vond het niet nodig dat ik naar het ziekenhuis ging. Om 22.15 uur kreeg ik weer pijn op de borst en sprayde ik weer, de pijn trok weg. Met veel angst ben ik in slaap gevallen.  Op 2 januari ging het redelijk. ‘savonds weer een stukje lopen met de hond en weer kwam de pijn terug. Ik heb de huisartsenpost gebeld voor advies en zij stuurden de dienstdoende arts langs. Deze vertelde me dat ik de volgende dag de eigen huisarts moest bellen om te vragen f de Mono Cedo Card verhoogd mocht worden.  Op 3 januari heeft mijn vrouw de huisarts gebeld en aande assistente uitgelegd wat er gebeurd was en of de dosis Mono Cedo Card verhoogd mocht worden. Zij zou dit overleggen met de huisarts. De assistente belde in de middag terug met de mededeling dat de arts niet zomaar medicijnen voor kon schrijven omdat de cardioloog dan geen objectief beeld kreeg van de klachten. Op de mededeling dat de Mono Cedo Card al voorgeschreven was, reageerde ziij heel erg vervelend. Wij hadden geen goede voorlichting gegeven en hoe kon de dokter dan goed advies geven. Na de melding dat we haar toon niet erg netjes vonden zei ze dat ze geen nare toon had aangeslagen. Maar dat er voor vrijdag 4 januari een afspraak stond om half 10 bij dokter Crucq.  4 januari, consult huis arts. Mono-cedo card aangepast nu 2x daags 25 mg. Diezelfde avond spray om 20.00 uur.  5 januari spray om 19.30 uur na het uitlaten van de hond.


Hallo koosy48, Voordat ik inhoudelijk op je verhaal reageer wil ik eerst weten of je inmiddels bij de cardioloog geweest en wat er naar voren is gekomen?? Nu mijn inhoudelijke reactie. Waarom heb je dit allemaal met je laten gebeuren?? Waarom heb je nadat je was gedotterd, niet met de vuist op tafel geslagen en de huisarts de wacht aangezegd. Hij mag er gerust van doordrongen zijn dat zijn diagnose fataal af had kunnen lopen. Zeker als ze ook nog zeggen dat je tijdens de behandeling een hartstilstand hebt gehad. Ik kan je verzekeren dat mijn huisarts hier niet mee weg kwam, maar dat ik er zeker een melding van maakte. Met jouw verhaal wordt weereens aangetoond hoe slecht we er aan toe zijn nadat de centrale huuisartsenposten zijn ingesteld. Ook naar hen toe had ik in voorkomend geval een klacht ingediend over de wijze van behandeling. Het lijkt er steeds meer op dat dienstdoende artsen heel graag de verantwoording afschuiven op de patiënt zelf of op diens huisarts. Tip voor de toekomst; blijf alles van minintieus noteren wat er gezegd of gedaan (of niet gedaan) wordt door de artsen. Alltijd makelijk als je ooit eens een klacht in wilt dienen. Verder veel sterkte en succes met het herstel.

label.Geplaatst op 2008-01-25 14:50:48


aller eerst dank voor u reactie en de wens van beterschap. beste nak? aller eerst waren het drie verschilende huisartsen en ja met de vuist op tafel slaan is niet goed voor het hart wel goed gesprek met huis arts gehad en gemaild naar huisartsenpost niks op gehoord trouwens ben zoals in mijn bericht te lezen is inmiddels bij de cardioloog geweest en met hart revalidatie begonen en het gaat redelijk goed met me wel heb ik het gevoel veel te hebben in moeten leveren met vriendelijke groet koos

label.Geplaatst op 2008-01-26 05:54:46


Hallo koosy48, Dat gevoel van inleveren ken ik, maar dat ben ik 100% te boven gekomen. Hoe...???? Direct na de revalidatie periode heb ik me aangesloten bij een vereniging voor (ex)-hartpatiënten. Door middel van spel en sport heb ik eerst geleerd mijn eigen grenzen te beapalen. Toen ik deze eenmaal kende ben ik die langzaam uit gaan bouwen. Omdat je daar onder lotgenoten bent leer je niet alleen van elkaar, maar zie je ook dat jou situatie niet de ergste is. Een gegeven dat heel belangrijk is bij je verwerking proces. De moeite waard om het te proberen. Mogelijk dat het jou op die manier ook gaat lukken. Succes

label.Geplaatst op 2008-01-26 10:48:01


bedankt voor u laatste reactie op mijn verhaal gr koos

label.Geplaatst op 2008-01-28 04:29:57


Hallo koosy48, Hoe is de stand van zaken op dit moment?? Heeft je bezoek aan de cardioloog nog nieuwe punten opgeleverd?? Of is de situatie nog steeds zo onbevredigend als voorheen?? Als het laatste van toepassing is denk ik dat het raadzaam is om, in een ander ziekenhuis, een second opinion uit te laten voeren. Succes

label.Geplaatst op 2008-02-07 10:56:20


hoi nak ben naar de cardioloog geweest alles was oke maar je krijgt een beetje het idee van als je nog geen 50 bent en je zit hier is het je eigen schuld erg onpersonlijk zeg maar maar ja zal wel zo horen maar verder gaat het over het algemeen best goed groetjes koos

label.Geplaatst op 2008-02-07 11:08:42


mijn huisarts wilde niet uitkomen naar dat ik 4 keer gebeld had met pijn op de borst en pijn in de arm en overgeven ben uiteindelijk maar zelf naae ehbo gegaan ik had een zwaarhartinfarct heb ermee een week rond gelopen huisarts zij slokdarmansteking knoeffelke

label.Geplaatst op 2008-02-15 15:55:35

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren