© 2024 solvo B.V.

Mitralisklepreconstructie

Omdat de koordjes waarmee mijn mitralisklep vastzit zijn uitgerekt sluit de klep niet meer. Ingrijpen in de (nabije) toekomst is noodzakelijk. Reconstructie (van de koordjes) is naar verwachting mogelijk en geniet de voorkeur (boven een stalen klep). Zijn er lezers die al eerder zo\'n operatie hebben doorgemaakt? En wat zijn dan de ervaringen (op korte en lange termijn)? Ben (en voel je) je \"helemaal genezen\"?


Ik heb niet eenzelfde probleem als jij hebt. Bij mij was het een onvolgroeide mitraalklep waarbij reparatie (vanwege de verkalking door de jaren heen) en reconstructie niet mogelijk was. Ik heb dus wel een kunstklep gekregen en ik voel me kiplekker. Ok, ik moet levenslang bloedverdunners slikken en jaarlijks even op controle bij de cardioloog, maar als dat het enige is.... Ik indervind totaal geen problemen van mijn kunstklep. Dat heb je wel als je een biologische klep krijgt. Die moeten met een paar jaar al weer vervangen worden....Aangezien ik nog erg jong ben nog kinderen wilde, was dat geen optie.

label.Geplaatst op 2007-05-04 07:38:38


nu alle onderzoeksgegevens binnen zijn heeft de cardioloog besloten dat het strikt genomen nog niet noodzakelijk is (operatief) op korte termijn in te grijpen omdat het hart zich heeft aangepast aan de lekkende klep door harder te pompen zonder daar schade door te hebben opgelopen. Blijft ergens vreemd: te vroeg ingrijpen is dus niet aan de orde terwijl te laat ingrijpen het risico op complicaties vergroot. Over een half jaar terug en opnieuw onderzoek hoe het hart zich houdt. Over reconstructie of kunstklep: overal lees ik dat reconstructie de voorkeur heeft boven een kunstklep vanwege de bloedverdunners (en de nadelen daarvan) en het feit dat ook stalen kleppen niet eeuwig meegaan soms. Maar dat jij er blij mee bent is een geruststelling.

label.Geplaatst op 2007-05-04 17:00:25


bij mij zal men binnenkort de klep 'repareren'. men grijpt slechts in wanneer de toestand evolueert, maw verslechterd. men kan dit nu via een mini-ingreep langs de zijkant van de borstkas, dus zonder alles 'open te doen'. maar dit lukt enkel op voorwaarde dat alles slagaders vrij zijn. enig idee hoe groot je lek is? wordt uitgedrukt op een schaal van 0 tot 4.

label.Geplaatst op 2009-05-14 22:05:45

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren