© 2024 solvo B.V.

Moe,benauwd en dikke pijnlijke benen

Hallo ik heb in 1999 een hartinfarct en in 2001 een broekoperatie gehad.Mijn leeftijd is 52 jaar.Nu heb ik begin dit jaar ook problemen met mijn nieren gehad. In juli van dit jaar ben ik gedotterd,er zijn drie (ik weet niet of ik het goed schrijf) stands geplaatst. Maar mijn probleem is eigenlijk dat ik steeds zo moe,benauwd ben en hele dikke en pijnlijke benen heb.De druk op mijn benen is zo erg het lijkt wel of ze uit elkaar spatten.Ik hou geen vocht vast. Er is ook een Methionine belasting test gedaan daarom gebruik ik Foliumzuur en Pyridoxine.Er zijn ook al tig vaatonderzoeken gedaan maar die zijn open. De doktoren komen er niet uit. Weet iemand raad.Ik gebruik de volgende medicijnen. Ascal zakje 100 mg 1 x daags 1 zakje Burinex tablet 1 mg 1 x daags 1 tablet Foliumzuur 5 mg 1 x daags 1 tablet Losec mups 40 mg capsule 1 x daags 1 caps Plavix tablet 75 mg 1x daags 1 tablet Pyridoxine 100 mg 1 x daags 1 tablet Selokeen zoc tablet 50 mg 1 x daags 1 tablet Renitec tablet 10 mg 1 x daags 1 tablet Zocor tablet 20 mg 1 x daags 1 tablet


beste ome ton het lijkt ons toch een probleem van vocht vast houden. Gezien de klachten die u beschrijft en het medicijn gebruik (burinex/renitec) ons advies: leven volgens de regels van het hartfalen zoutarm dieet/ vochtbeperking (1.5 liter/ 24 uur)/ gewicht in de gaten houden. U zou in uw ziekenhuis de hartfalen poli kunnen bezoeken voor advies en ondersteuning. Sterkte namens tante jaap

label.Geplaatst op 2003-12-05 06:23:43


Beste ome_Ton, Mijn advies is om de onderlinge (bij)werkingen die de medecijnen op elkaar hebben eens goed na te laten kijken. Het is niet uitgesloten dat de combinatie van medicijnen andere reacties veroorzaken dan de bedoeling is. Uit ervaring weet ik dat je daar het beste voor naar een internist kunt gaan. Succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2003-12-19 12:28:36

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren