© 2024 solvo B.V.

Mooie sinus hartfilm van hartslag constant 180

Hallo, mijn vader had weer een zeer hoge constante hartslag van 180-190 die na lange tijd niet weg ging. Er werd een hartfilm gemaakt en de dokters waren behoorlijk enthousiast omdat het een constante mooie sinusvorm had bij hartslag 180. Is dit iets vreemds, of goed of slecht? Bedankt voor de reactie gr Dirk


Wat zeiden de cardiologen ervan toen ze bekomen waren van hun enthousiasme?

label.Geplaatst op 2008-08-19 18:30:35


OK. Ik zal wat achtergrond informatie vertellen. Sinds 2 jaar heeft mijn vader ongeveer 1 keer in de 1 - 2 maanden dat zijn hartslag omhoog schiet rond de 180 en deze blijft zo als er niet ingegrepen word. Hij wist zelf ook niet precies hoe het genoemd word maar het had iets te maken met het doorgeven van signalen aan het hart. Hij heeft pilletjes gekregen die dit zouden moeten stoppen, deze helpen inmiddels niet meer. Nu moet hij eerst rond de 4 uur wachten tot het vanzelf over gaat wat meestal niet gebeurt, voor hij naar het ziekenhuis gaat. In het ziekenhuis krijgt hij een ECG (hartfilm) en een infuus wat meestal na 2 toedieningen helpt. Namen van de toediening en de kwaal weten we niet. Volgende keer maar eens goed navragen. Maar in ieder geval vond ik het vreemd dat de doktoren zo reageerden toen de ECG bij deze hartslag een frequentie met een perfecte sinus ritme vertoonde. Ik heb geen tijd gehad om dit na te vragen maar ga dit de volgende keer wel doen. gr Dirk

label.Geplaatst op 2008-08-20 07:41:46


Ze zullen enthousiast geweest zijn omdat het hart in sinusritme klopt. Vaak bij zo'n hoge frequentie is men aan het Atrium(boezem)fibrilleren. Het hart slaat als het ware op hol en geeft ongecontroleerd impulsen af die niet van de sinusknoop afkomen, wat in jouw geval gelukkig wél zo is. Gebruikt hij al veel anti arhytmica medicatie? Dit beeld is trouwens vaak chronisch. Wij krijgen dit soort patienten ook regelmatig, soms maandelijks terug. Haast niets aan te doen. Zoek 'ns info op over Elektro Fysiologisch Onderzoek (EFO) en ablatie. Succes

label.Geplaatst op 2008-09-05 11:51:45


Paroxismale supra ventriculaire tachycardie. Als ik het zo hoor tenminste. Oftewel aanvalsgewijze snelle hartslag vanuit de sinusknoop. Een mooi gezond ritme, alleen te snel. Ik heb het zelf ook gehad, kwam tot de 250 slagen per minuut. Na de nodige medicijnen is uiteindelijk een stukje weg gelaserd (ablatie) waarna ik geen klachten en geen medicijnen meer had. Onschuldig dus maar heel vermoeiend.

label.Geplaatst op 2008-11-14 09:10:40


Hier moet ik je toch echt even corrigeren. Een (p) SVT komt in 99 van de 100 gevallen zeer zeker niet uit de sinusknoop. In dit geval is dit waarschijnlijk wel het geval en daarom redelijk zeldzaam (vandaar de enthousiaste cardiologen). Sinusknoop tachycardieen kunnen goed behandeld worden met medicamenten en anders met een ablatie.

label.Geplaatst op 2009-01-12 14:51:52

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren