© 2024 solvo B.V.

Na hartoperaties kramp/steken

ik heb 3 open hartoperaties ondergaan. na iedere operatie in de periode van herstel regelmatig kramp/steken gehad. meestal in mijn rug vlak bij mijn schouderblad, maar ook op andere plaatsen. door ontspannen en diep ademhalen zakt het vrij plotseling weer weg.soms kort soms na een minuut of 10 en dan weet je haast niet waar je het zoeken moet van ellende. na eerste 2 operaties verdween dit nadat ik weer fit was,enkele maanden hooguit. Na de 3e blijft het echter en voel ik me ook veel vaker moe. herkent iemand deze steken/krampen? dat zou al een hele opluchting zijn. tips om het te voorkomen zijn dan natuurlijk ook welkom.. groet


Hallo Johan, Natuurlijk ben ik geen dokter, maar je klachten lijken op hyperventilatie. Ben je de laatste tijd misschien wat gespannen? Dat zou ik me goed kunnen voorstellen na 3 hartoperaties. Je klachten gaan ook weg als je goed ademhaalt en jezelf ontspant. Probeer goed door je buik te ademen i.p.v. door je borst. Hierbij bolt als het ware je buik op i.p.v. je borst. Je kunt ook begeleiding vragen van een fysiotherapeut bijvoorbeeld. Als je er niet zeker van bent, ga dan even langs je huisarts. Groetjes, Cosy

label.Geplaatst op 2005-10-14 18:30:41

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren