© 2024 solvo B.V.

Nieuwe hartklep

Hoi allemaal, Mijn zwager heeft een nieuwe hartklep nodig en moet kiezen tussen een mechanische of natuurlijke(van b.v een dier). Wie kan advies geven/heeft ervaring in deze? Bvb hartelijk dank voor je reactie! Kristl


hoi kristl IK ben nu voor het eerst ingelogd dus zie ik dit staan van de hartklep IK heb eind dec 2001 een metale hartklep gekregen in het olvg en ik ben zeer tevreden!!!!! In het begin moet je wennen aan het tikken,maar weet nu niet meer beter.ben er erg mee opgeknapt in een woord geweldig!!!!!!ben benieuwd waar je zwager voor heeft gekozen hoor het misschien nog van je groetjes agnetha

label.Geplaatst op 2006-09-11 22:51:33


Hallo: Heb twee nw. hartkleppen gekregen. Het zijn twee kunstkleppen werken prima,een ablatie ondergaan en het gaat naar omstandigheden prima,een cardioloog van ons ziekenhuis heeft een klep van een varken gehad want die maakt geen lawaai, maar na 2jaar een kunst klep gekregen omdat die van een varken al was versleten. daarom raad ik kunstkleppen aan.

label.Geplaatst op 2006-10-13 20:19:42


Hoi Kristl, Ik stond voor dezelfde keuze. Voor zover ze het mij hebben uitgelegd, gaat een bioklep minder lang mee (een donor-klep of een varkensklep dus). Een kunstklep gaat je leven lang mee. Je moet dan wel de rest van je leven bloedverdunners slikken, maar dat is echt geen ramp hoor. Het zijn mini-plletjes. Het hangt ook af van welke klep er vervangen moet worden. In mijn geval ging het om de mitraalklep. Daarvoor wordt meestal gekozen voor een kunstklep omdat een bio-klep na een paar jaar al vervangen zou moeten worden. Omdat ikzelf een jonge vrouw ben met kinderwens, was dat dus voor mij geen optie.

label.Geplaatst op 2007-03-09 12:21:44

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren