© 2024 solvo B.V.

Ondergewicht/lage bloeddruk

Wat kunnen de consequenties van een te laag gewicht en een te lage bloeddruk zijn, buiten constant duizelig zijn?


In principe niet veel. Zolang je niet omvalt van een lage bloeddruk is het geen probleem (mits er geen hartaandoening aan ten grondslag ligt). Een te laag gewicht is ook niet zo'n probleem, (ook hier weer een) mits je geen tekorten krijgt aan voedingsbestandsdelen. Overigens is gebleken dat muizen die zo min mogelijk voedsel krijgen langer leven dan muizen die normaal of veel voedsel krijgen. Als je dit kunt interpoleren naar de mens, dan zou je ook beter af zijn door zo min mogelijk te eten; je zou dan immers langer leven.

label.Geplaatst op 2004-09-12 18:57:10


kom net terug van de huisartsenpraktijk met mijn dochter, ze is dus echt vandaag meerdere malen flauwgevallen. Ze is 170 en weegt nog geen 50 kilo, het eerste wat de arts vroeg of ze moest overgeven, ze heeft last van hartritmestoornissen, de arts heeft haar pols gevoeld, het hart beluisterd en kreeg het advies zich morgen vroeg naar de huisarts te gaan. Ik begrijp dat de dokter op dit moment niets kan doen. Ze is een moeder'je van 3 kinderen, dus heeft ze het altijd druk, maar dat kan toch geen reden zijn om zo mager te zijn. Maak me zorgen echt zorgen, alhoewel als ik naar je antwoord kijk hoef ik me geen zorgen te maken. bedankt Co

label.Geplaatst op 2004-09-12 19:51:29


Je haalt alleen de positieve dingen uit Co zijn verhaal. Het kan geen kwaad als er verder niets aan de hand is. Zolang iemand kan functioneren lijkt mij dat ook wel. Maar je dochter heeft dus wel klachten, dus enige zorg lijkt mij terecht. Laat zij zich maar eens goed na laten kijken.

label.Geplaatst op 2004-09-12 23:11:22


Nog een keer voor de duidelijkheid: in principe (!) zijn een lage bloeddruk en gewicht geen problemen. Het kan echter wel een gevolg zijn van iets wat wel ernstig is. Waarschijnlijk zal er niets aan de hand zijn, maar toch even laten nakijken bij de huisarts morgen.

label.Geplaatst op 2004-09-12 20:16:40


Begrijp wat je bedoeld, ik maak me wel degelijk zorgen, Ze is altijd moe en haar gezicht tekent zo, net een spits- muis is ze dan. Probeer haar ook zoveel mogelijk te helpen. Ze past nu in de grootste maat kinderkleding. Het laatste gesprek met de huisarts n.a.v. het bezoek van afgelopen zondag aan de huisartsenpraktijk omdat ze steeds flauw viel, (advies was kijk, het 2 weken aan). Daar kan je ook niet veel mee. bedankt voor je reactie. Yvonne

label.Geplaatst op 2004-09-18 10:13:12


Beste Yvonne, Mijn advies is om door middel van bloedonderzoek, de werking van de schildklier te laten controleren. Als je er niet optijd bij bent met een aandoening van de schildklier volgt er een lijdensweg die heel lang duurt. succes

label.Geplaatst op 2004-10-01 21:22:22

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren