© 2024 solvo B.V.

Onschuldige hartkwaal

Mijn vraag is de volgende. Ik heb al 2 jaar elke dag hartoverslagen een aantal onderzoeken heb ik al gehad ik zet ze even op een rij: Hart beluisteren: lichte ruis geen bijzonderheden Bloeddruk goed meestal 120/ 70 130/ 70 bloedonderzoeken goed holterregistarties maandholter vongens hun onschuldige pcs\'s en pac\'s maar ik las in de uitdraai wel intermitterende intraventriculaire geleidngstoornis (onschuldig behoeft geen behandeling)dat hebben ze me niet zelf gezegd. Bij de cardioloog las ik mijn dossier twee keer naar de ehbo geweest met veelvuldige vessen en ze sturen me naar huis met is onschuldig je hebt er maar enkele per minuut niet schadelijk maar ik lees op de ecg\'s bovenschrifte per toeval 1 maal abnormaal ecg en bij de ander een term myocardiale ischemie, maar volgens hun volkomen onschuldig. De cardioloog ziet al deze uitslagen doet en rust-ecg en inspanningsecg, maar ik heb op dat momente geen klachten en dus blanco ecg zonder afwijkingen. Nu krijg ik de komende twee maanden nog schildklieronderzoek, hartecho en 24 uurs holter maar ik ben zo gesapnnen en angstig en heb zoveel klachten dat ik toch u consulteer. Is het naar uw idee onschuldig als al deze termen genoemd zijn? Verder moet vermeld dat ik een jonge vrouw ben van 28 die niet rookt drinkt, koffie drinkt, thee drinkt etc, heel gezond eet en geen voorgeschiedenis heb cardiaal gezien. Alleen veel paniek en angstaanvallen mede hierom trouwens ik blijf veel overslagen houden en ook nu met name veel onrust in het hart richting onderbuik soort electrische stroompjes geen overslag met wel onzuiver gevoel, zou dat die geleidingsstoornis kunnen zijn. Als straks nu uit mijn 24 uurs holter blijkt dat er niets op te zien is of alleen iets onschuldigs kan ik dat dan aannemen en kan men met deze klachten twee maanden wachten, is het niet accuut dodelijk. Wellicht heeft u antwoord op mijn vragen kunt u er wat mee? Met vriendelijke groet Desiree


Maak je geen zorgen en wees ook niet gespannen. Daar zijn geen redenen voor. Als je hier in de afgelopen 2 jaar niet aan gestorven bent, waarom zou je dit plotseling in de komende 2 maanden dan wel doen? Hoe zit het trouwens met het alcoholgebruik? Wacht met gerust hart de komende onderzoeken af.

label.Geplaatst op 2007-05-17 14:43:46


Veel van deze klachten kunnen ook door de paniekaanvallen veroorzaakt worden en die hou je dan dus zelf in stand.Probeer te ontspannen,ookal is dat moeilijk.Misschien lekker gaan sporten,fietsen of wandelen.Als je bij dit soort dingen ook geen last hebt van pijn op de borst of kortademigheid dan hoef je je geen zorgen te maken.Bovendien sturen artsen je niet naar huis als er afwijkingen waren gevonden die gevaarlijk zijn. Als je weet wat die paniekaanvallen verooraakt kun je misschien daar ook iets mee doen... succes!

label.Geplaatst op 2007-05-17 19:51:52


ik ben al onder behandeling voor die paniekaanvallen. Ik drink geen alcohol, ik heb gewoon veel hartklachten en maak me daar overmatig druk om. Desiree

label.Geplaatst op 2007-05-18 20:16:27


kan die geleidingsstoornis dan ook geen kwaad die lijkt gevoelsmatig toe te nemen. Is een geleingsstoornis ook stressgevoelig meer verkerde stroompjes door stress. Ik ga echt onder aan de spanning hierover. De hele dag onzuivere hartslagen en stroompjes, onregelmarigheden wordt er horendol van. Desiree

label.Geplaatst op 2007-05-23 07:16:09


Je schrijft dat je de komende twee maanden een schildklier onderzoek krijgt. Waarom wordt er zolang gewacht? Heeft de arts daar een reden voor gegeven? Naar mijn mening vertoon jij de symptomen van een te hard werkende schildklier. In medische termen heet dat hyperthereoïdie. Mijn advies is zo snel mogelijk je schildklierfunctie laten controlen door middel van bloedonderzoek en je gewicht in de gaten houden.

label.Geplaatst op 2007-05-27 18:24:50

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren