© 2024 solvo B.V.

Open ductus

Bij 1 van mijn dochters was bij de geboorte de ductus niet gesloten. Zij kreeg hiervoor medicijnen en daardoor is deze wel gaan sluiten. Nu zag ik er laatst iets over op tv en ben er weer eens over na gaan denken en vraag me af, als de ductus eenmaal gesloten is, of hij dan ook dicht is en dat het kind geen hartpatient is. Ze is bij haar geboorte (31 weken) een paar dagen ondersteund met zuurstof. Toen kwam men erachter dat de ductus dus niet gesloten was. Ze kreeg toen een paar dagen medcijnen en toen ging het heel erg goed. Binnen een week kon ze van \"beademing\" af en mocht ze over naar een niet academisch ziekenhuis waar haar 2 andere zusjes inmiddels al lagen! Ze is wel degene met astma en is ook allergisch. Zou ze dit daaraan overgehouden hebben. Wie weet de antwoorden? Groetjes Indira


Hallo roodkapje6, Om nu te voorkomen dat je alle soorten antwoorden en opmerkingen krijgt waar je niets aan hebt, is het volgens mij veel beter om contact op te nemen met de kinderarts of cardioloog die haar behandeld hebben. Succes

label.Geplaatst op 2005-10-24 13:05:04

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren