© 2024 solvo B.V.

Pacemaker profielwerkstuk

Hallo allemaal, Ik ben een VWO 6 student van het Pleincollege Eckart te Eindhoven. Voor school moeten we een profielwerkstuk maken. Als onderwerp voor het vak Biologie heb ik gekozen voor de pacemaker, omdat ik geïnteresseerd ben naar de beleving van de mensen die een pacemaker hebben. Een andere reden dat ik hiervoor gekozen heb, is omdat ik Biomedische Technologie wil gaan studeren en dit onderwerp er heel veel mee te maken heeft. Dit is de reden dat ik deze enquête met de volgende twaalf vragen samengesteld heb. Alle informatie die bij deze enquête gewonnen wordt, wordt naderhand vernietigd en alles blijft strikt anoniem. 1. Hoe oud bent u? (omcirkel) 2. Hoeveel jaar heeft u al een pacemaker? 3. Waarom heeft u een pacemaker? 4. Wat voor soort pacemaker heeft u? (welk merk) 5. Om de hoeveel tijd moet u naar het ziekenhuis voor een controle? 6. Hoelang heeft u na de implantatie van uw pacemaker in het ziekenhuis moeten verblijven? 7. Is uw pacemaker ooit vervangen en waarom? 8. Is er bepaalde apparatuur die u niet meer mag gebruiken? 9. Hoeveel procent van de inspanningen die u verrichte voordat u de klachten had, waardoor u een pacemaker kreeg, verricht u nu nog steeds? 10. Welke voordelen ondervindt u aan de pacemaker? 11. Welke nadelen ondervindt u aan de pacemaker? 12. Hoe tevreden bent u met uw pacemaker? (cijfer 1-10) 13. Denk u dat er nog verbeteringen toegepast kunnen worden aan de pacemaker zelf of aan de behandelmethode? Bij voorbaat hartelijk bedankt voor het invullen van deze enquête en voor uw tijd. Een prettige dag verder nog. Groeten Xander Lammers


Beste Xander, Ondanks dat ik zelf geen pacemaker heb, maar wel hartpatiënt ben, wil ik toch even reageren. Dat je na ruim 8 dagen nog geen reactie hebt ontvangen kan verschillende oorzaken hebben. Één van de oorzaken kan het open karakter van de enquête zijn. Je geeft in je laatste zin aan dat alle informatie strikt anoniem blijft. Als dat zo is zou ik graag van jou willen weten hoe anoniem het is als de antwoorden voor iedereen leesbaar zijn. Naar mijn mening had je beter een oproep kunnen plaatsen waarin je het doel van je onderzoek kenbaar maakt en belangstellenden uit kunnen nodigen jou een e-mail te sturen zodat ze de vragenlijst buiten deze site om zouden kunnen beantwoorden. Dat geeft de mensen veel meer het gevoel van privacy dan in de huidige methode. Daarnaast zou ik je willen adviseren om eerst, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, de materie goed te bestuderen. Via Google zijn er voldoende sites met info over pacemakers te achterhalen. En als je dat gedaan hebt goed over je vragen na te denken. Kijk bijvoorbeeld naar vraag 4. Heeft het soort hier met het merk te maken of met de toepassing? Of naar vraag 9. Waarschijnlijk is hij niet zo bedoelt, maar hij staat er wel en mogelijk zal de beantwoording net zo vaag zijn als de vraatg zelf. Mogelijk dat je iets aan deze aanwijzingen hebt. Succes

label.Geplaatst op 2007-11-17 21:58:56

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren