© 2024 solvo B.V.

Pacemaker profielwerkstuk

Hallo allemaal, Ik ben een VWO 6 student van het Pleincollege Eckart te Eindhoven. Voor school moeten we een profielwerkstuk maken. Als onderwerp voor het vak Biologie heb ik gekozen voor de pacemaker, omdat ik geïnteresseerd ben naar de beleving van de mensen die een pacemaker hebben. Een andere reden dat ik hiervoor gekozen heb, is omdat ik Biomedische Technologie wil gaan studeren en dit onderwerp er heel veel mee te maken heeft. Dit is de reden dat ik deze enquête met de volgende twaalf vragen samengesteld heb. Alle informatie die bij deze enquête gewonnen wordt, wordt naderhand vernietigd en alles blijft strikt anoniem. 1. Hoe oud bent u? (omcirkel) 2. Hoeveel jaar heeft u al een pacemaker? 3. Waarom heeft u een pacemaker? 4. Wat voor soort pacemaker heeft u? (welk merk) 5. Om de hoeveel tijd moet u naar het ziekenhuis voor een controle? 6. Hoelang heeft u na de implantatie van uw pacemaker in het ziekenhuis moeten verblijven? 7. Is uw pacemaker ooit vervangen en waarom? 8. Is er bepaalde apparatuur die u niet meer mag gebruiken? 9. Hoeveel procent van de inspanningen die u verrichte voordat u de klachten had, waardoor u een pacemaker kreeg, verricht u nu nog steeds? 10. Welke voordelen ondervindt u aan de pacemaker? 11. Welke nadelen ondervindt u aan de pacemaker? 12. Hoe tevreden bent u met uw pacemaker? (cijfer 1-10) 13. Denk u dat er nog verbeteringen toegepast kunnen worden aan de pacemaker zelf of aan de behandelmethode? Bij voorbaat hartelijk bedankt voor het invullen van deze enquête en voor uw tijd. Een prettige dag verder nog. Groeten Xander Lammers