© 2024 solvo B.V.

Pijnen aan het borstbeen...

Na ongeveer 1 jaar een dubbele bypassoperatie heb ik nog veel pijn aan het borstbeen ( sternum ) vanwege het openen ervan en terug sluiten met inox staaldraden ( te zien op een rx foto ) heeft iemand dezelfde nare ervaring ermee of een degelijke oplossing voor deze pijnen ? graag jullie reacties hierop met dank bij voorbaat. Groetjes Rob


Geachte ... Mijn ervaring is dat erg veel mensen hier helaas last van hebben. Een effectieve oplossing is helaas niet voorhanden. Wel is het zo dat na een jaar de klachten wel aan het minderen moeten zijn. Als dit echt niet het geval is is het verstandig dit eens met uw huisarts of cardioloog op te pakken. Ook om er zeker van te zijn dat u inderdaad last heeft van de cerclagedraden en niet van andere aandoeningen.

label.Geplaatst op 2008-01-16 14:14:33


Mijn operatie is begin 2004 geweest en ik heb nog steeds een zeer gevoelig borstbeen. M.a. bij druk veel pijn.

label.Geplaatst op 2008-01-23 13:43:19


Hoi, Ik ben zelf ook een jaar geleden geopereerd en heb ook last van de staaldraden, mjn cardioloog heeft me ter overweging gegeven ze eruit te laten halen. Daar denk ik nu over na, ik vind het behoorlijk onhandig omdat ik weer veel sport. Misschien voor jou ook een optie?

label.Geplaatst op 2008-02-14 22:06:05

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren