© 2024 solvo B.V.

Raar gevoel linkerborst en draaien door hoofd

Hallo, Sinds de afgelopen week heb ik geregeld een raar gevoel op mijn linkerborst. Het is niet constant aanwezig, maar als ik ineens dat rare gevoel heb voel ik ook een raar gevoel in me hoofd (een seconden of minder duizelig/draai door hoofd en raar gevoel in borst). Vraag me af of ik het een tijdje aan kan zien of binnenkort naar de huisarts zal gaan. Pierre


Wat denk je zelf???? Als je het niet vertrouwt moet je naar de dokter gaan.

label.Geplaatst op 2007-06-16 15:16:12


IK ben vrijdag naar de huisarts geweest. Volgens de huisarts gaat het om een stoornis in het evenwichtsorgaan dat vanzelf over gaat in 2 a 3 weken. Maar hopen dat het snel over is. Pierre

label.Geplaatst op 2007-06-20 12:33:31


Pierre, Ik wil je niet verontrusten, maar met het antwoord van de huisarts zou ik zelf geen genoegen nemen. Dat komt omdat ik de relatie niet zie tussen het evenwichtsorgaan (dat in je oreb zit) en je linker borst. Persoonlijk zou ik een second opnion bij een andere arts vragen. Succes

label.Geplaatst op 2007-06-22 18:47:14


Ik had deze klachten ook. Dat draaien was voor het eers zomer 2006, deze was eenmalig en echt heftig de hele wereld draaide (net als ik en waarschijnlijk ieder kind wel eens heb geprobeerd zo lang mogelijk rond te draaien en als je opvalt omhoog kijken naar de lucht, zo een beeld).Voor de rest heel lang niks. Toen in oktober maar eens naar de dokter van het gebeurde weer (nu draaide niet alles maar het gevoel wel). De dokter zei me inderdaad net wat jouw dokter zij "een ontsteking van je evenwichts orgaan, is niks ernstigs, kan wel een paar weken duren maar gaat wel weer over". Prima, niks aan de hand dacht ik toen. Ging een hele tijd goed. in februari weer een daaiaanval gehad ook zonde draaiend beeld maar meer in het hoofd. Was eenmalig, niet naar de dokter. Toen in juni 2007 ben ik van mijn fiets gevallen door het draaien, evenwicht was weg, toch maar weer naar de dokter. Weer het evenwichtsverhaal.Ik dacht nog "ach, zou best kunnen want ik heb van jongs af aan al orkachten, vaak oorpijn e.d."in de zomervakantie weer reelmatig last ervan. Ik ben toen maar een schema bij gaan houden. 3 groepen gemaakt, kleine aanvallen (alleen 1 seconde even alsof je van de wereld bent) middel (wel langer, draaiend gevoel maar beeld blijft normaal) en heftig (draaiend beeld). Na ongeveer 6 weken ben ik daarmee naar de dokter geweest. Ik had ook last van steken op m'n borst. Ik had die steken al eerder (dokter zij toen dat het waarschijnlijk een beklemde zenuw was omdat ik er niet constant last van had. Toen ik dus aankwam met draaien en het hart samen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloed en EGC. Daarbleek uit dat ik prematur atrial contractions had. Met andere woorden soms slaat je hart dubbel. Dat kon een naar gevoel geven zij de dokter maar was niks om me zorgen over te maken. het bloed bleek goed, alleen de suikerwaarde was wat hoog. die moesten nuchter over, die waren toen goed. Nu een maand of 3 later heb ik nog steeds af en toe een soort ligt gevoel in mijn hoofd. dit is vooral als ik me zenuwachtig maak in de angst om duizelig te worden en tegen de vlakte te gaan, waardoor ik weer zenuwachter wordt (etc etc) en wanneer ik van een warm ruimte een koude in ga of andersom met een groot verschil. Wat het wel is, ik heb er meer last van (het draaien) als het vochtig weer is, zoals vandaag met regen, Als ik moe ben en weinig of slecht heb geslapen. Ik heb ook vaak last van een piep in mijnlinker oor. Hier hoor ik ook wat minder mee. Die piep is maar 5 seconden heel hoog, net wanneer je an een drukke ruimte opeens in een stille ruimte bent. met dat verschil dat ik die piep dan door het normale geluid heen hoor. Wat die steken betreft. Ik heb er soms heel erg last van, het is dan een consante factor en blijft me 30minuten irriteren, soms helemaal geen last, en soms even een klein steekje. Er is dus niet echt een touw aan vast te knopen. Ik weet niet of je nu na die lap hierboven nog steeds leest, maar dit is zoals ik het heb, weet niet of je er wat aan hebt :) groetjes, mark

label.Geplaatst op 2007-11-05 21:00:31

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren