© 2020 solvo B.V.

Selokeen?

Wie gebruikt ook de bloeddrukverlager selokeen? Ben namelijk erg duizelig/wazig en erg moe en vutloos. Wie komt dit bekend voor, moet ik nu stoppen met het gebruik hiervan? Alvast bedankt!


Beste Britt Misschien kun je met deze klachten beter even naar de huisarts terug gaan ! Ik gebruik zelf ook bloeddruktabletten en had dat in het begin ook heel erg Als dit je eerste bloeddruktabletten zijn is het meestal in het begin heel erg dat ze de goede dosis en goede tabletten moeten vinden om je bloeddruk te stabiliseren Dus even langs de huisarts en even met hem/haar er over hebben Groetjes en sterkte Mandy

label.Geplaatst op 2003-02-16 18:55:01


ik zou overleggen met de huisarts als je bloeddruk te laag is ben je ook duizelig en afwezig misschien is selokeen niet het goede middel voor jou

label.Geplaatst op 2003-02-17 09:58:07


Hallo, ik wil je adviseren om nooit op eigen indicatie te stoppen met medicijnen, maar dit altijd te doen in overleg met je arts/specialist. Selokeen is een bloeddrukverlager, maar zorgt er ook voor dat je hart trager gaat kloppen. Waarschijnlijk zijn je klachten daardoor te verklaren.

label.Geplaatst op 2003-02-28 16:19:01


Selokeen krijg je voorgeschreven als je bijv. een verhoogde of hoge bloeddruk hebt. Duizeligheid en koude handen/voeten zijn enkele van de (mogelijke) bijwerkingen. Het komt ook voor dat deze bijwerkignen na enkele weken verdwijnen. Mocht dit niet zo zijn, stop dan niet zomaar, maar overleg eerst met je huisarts of cardioloog. Wellicht kan de dosering worden aangepast of kun je een ander medicijn krijgen. Succes!

label.Geplaatst op 2003-03-09 19:27:07


Hoe is je bloeddruk nou?? en je hartfrequentie? Een te lage bloeddruk geeft ook klachten evenals te langzaam hartritme i.p. hebben alle medicijnen kans op bijwerkingen. Als het goed is moet je nog terug naar de huisarts. Dus hij moet meten en en dus weten! Succes

label.Geplaatst op 2003-04-04 04:53:16


Selokeen is een zogenaamd ß blokker. deze zorgt ervoor dat de hartfrequentie daald en als bijkomend effect bloeddruk verlagend werkt. zoals anderen al beschreven van een (te) lage bloeddruk en ook van een (te) lage hartfrequentie kun je last krijgen van duizeligheidsklachten en of vermoeitheid. Meestal is er een periode van gewenning nodig bij medicatie echter het kan ook zijn dat je huisarts of je cardioloog een te hoge dosering heeft voor geschreven hij zou het aantal mg kunnen verlagen. hoevaak gebruik je selokeen ? 1x dd of 2x dd ? 3 x dd ?is het seloceen zoc ? (vertraagde afgifte ?) heb je nog meer medicijnen die je bloeddruk kunnen beïnvloeden ? in ieder geval overleg met de specialist wanneer de klachten aanhouden en zoals altijd stop nooit met medicijnen i.o.m de arts. gr. ccu pleeg

label.Geplaatst op 2003-07-04 14:06:30


Selokeen is een BETABLOKKER het draagt zorg voor de verlaging van je bloeddrik en daarmee ook de hartslag. Bij een mens zonder beta is de hartslag ongeveer 67 sklagen per min, met Beta ongeveer 54 per min. bijwerkingen zijn de door jou beschreven sympthomen, hou het goed in de gaten als je ongerust bent ga terug naar de dokter die vinds dit echt niet erg. Veel sterkte

label.Geplaatst op 2003-08-17 20:07:37


Hoi beste Britt. Ik weet niet in welke mate jij last had?(hebt) Maar ik kon niet eens buiten in de zon zitten tenminste, zodra ik opstond klapte ik gelijk neer. De arts vertelde me dat dat de bijwerking was van o.a. selokeen. En een verhaal dat het ook je longen iets aantast. Dus ik ben gestopt met dit goedje. Maar informeer eerst goed hoe het in jou geval is voordat je er mee stopt. Succes Groetjes:Rob

label.Geplaatst op 2003-08-22 13:46:16


Beste Britt, Ik gebruik al jaren(2.5 jaar)selokeen zoc, eerst 100mg, daarna 50mg, en sinds een half jaar een halve tablet(25mg)per dag. De eerste dosis, na een voorwandinfarct(98% afsluiting van kransslagader)kon ik geeneens meer 25 meter lopen van die troep, zo moe was ik! Om nog een beetje fit ter wereld te gaan, heb ik zelf de dosering voorzichtig verlaagd. De werkzaamheid controleer ik door in te spannen, b.v. hard fietsen(hartslag komt niet boven de 120). Ik blijf echter dit middel wel gebruiken omdat het \'t hart beschermt tegen nieuwe infarcten, en ik raak never meer in de stress, omdat het e.e.a. met adrenaline regeld! Deze manier helpt mij,maar is niet voor iedereen de goede!

label.Geplaatst op 2003-11-21 18:15:08


Beste Britt, Ook ik heb last gehad van Selokeen. Alleen bij mij ontaarde het in vreselijke hoestbuien, waarbij ik steevast over m'n nek ging.Ik ben terug gegaan naar de cardioloog en kreeg toen een ander middel voorgeschreven. In tegenstelling tot wat Pjotr schreef, lijkt het mij heel onverstandig om zelfstandig te minderen. Doe dit altijd in overleg met de arts. Succes

label.Geplaatst op 2003-12-19 12:39:26


Hoi, Ik slik ook Selokeen (Zoc)..niet om mijn bloeddruk te verlagen om mijn hartritme te dimmen. Toch heb ik ook last van vermoeidheid en voel ik regelmatig futloos terwijl ik maar heel weinig (25 mg) per dag slik. Als ik jou was zou ik toch eens met de huisarts/cardioloog gaan praten. Het is een late reactie...dus misschien heb je dat inmiddels al wel gedaan. Succes/sterkte ermee. Saraa

label.Geplaatst op 2005-09-30 15:09:53


Hoi Brit, Ik wil je verwijzen naar mijn bericht, medicijnen kunnen verkeerd werken, ga eens praten met jou eigen apotheek, die weten in het algemeen vaak meer van de bijwerkingen! Mijn bericht geplaatst op 9 Juni Kijk ook wat ik bij ''health'' heb geplaatst, ook vandaag! Blijf niet rondlopen met je klachten, praat erover met je arts, of eerst met je apotheek! Groet, Clea

label.Geplaatst op 2009-06-09 19:27:41


Hallo, Ook ik heb Selokeen na mijn hartaanval voorgeschreven gekregen. Na 14 dagen vreselijke ellende heb ik in overleg met mijn huisarts besloten om hiermee te stoppen. Ik had nl. al heel veel last van het verschijnsel Raynout (of zo iets). Dat zijn koude vingers en voeten als de omgevingstemperatuur onder de 15 graden komt. Als ik dan op mijn motor zit dan heb ik, ondanks dikke handschoenen, binnen 5 minuten gevoelloze vingers. Ze worden spierwit en de nagels worden blauw. Selokeen deed daar een schepje bovenop!! Mijn vingers werden toen al gevoelloos als ik mijn sleutelbos in mijn jaszak vasthield! Echt waar. Na twee weken kwam ik bij de cardioloog. Hoorde mij aan en zei dat er altijd enige bijverschijnselen zijn maar dat was minder erg, want een nieuwe hartaanval was nog erger. na enig aandringen mijnerzijds mocht ik toch Selokeen achterwege laten. Ik kreeg er geen vervanger voor. Tot nu toe gaat het prima zo. Wil

label.Geplaatst op 2009-07-17 09:39:50

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren