© 2024 solvo B.V.

Smal Complex Tachycardie

Sinds anderhalve maand weet ik dat ik een hartritmestoornis heb onder de noemer smal complex Tachycardie. Behalve dat het volgens de cardioloog niet ernstig is en ik geopereerd kan worden, mocht ik er te veel last van hebben, weet ik eigenlijk verder niets. Ik weet dat mijn hart onregelmatig is, regelmatig overslaat en vaak uit het niets heel snel klopt en dan weer ineens heel langzaam. Ik heb er heel veel last van. Daarbij heb ik ook last van flitsen en suizingen in mijn hoofd. Waarbij ik een trekkend gevoel heb. Afwisselend op of in mijn hoofd. Soms is dit alles zo erg dat ik niet goed kan zien en niets kan verdragen in de zin van lezen, schrijven, praten. Zelfs stilte kan het verergeren. Ik heb geen idee wat het is. Ik weet alleen dat het in dezelfde periode is begonnen als mijn hartritme stoornis. Nu ongeveer zes maanden geleden. Ik heb een medicijn gekregen van de cardioloog waarvan ik de naam niet meer weet. Ik reageerde daar heel eng op. Mijn hart ging zo traag dat ik er misselijk van werd en voelde wegzakken. (volgens de cadioloog kon dit niet??!!!) Zouden deze klachten verband met mijn hart kunnen hebben? Ik sta nog in de kinderschoenen qua ervaringsdeskundige en ik hoop in contact te komen met mensen die hetzelfde hebben. Ik hoop er wat van op te steken en wellicht alternatieve te vinden op medicijn gebruik. Zijn er bijvoorbeeld mensen die op een alternatieve manier het hebben kunnen verminderen? bijvoorbeeld door aanpassing levensstijl, homeopathie enz? ik hoor graag van lotgenoten. Alvast bedankt, Mira-Belle


misschien heb je een anti-arhytmicum (tegen ritmestoornis) medicijn gekregen, zoals sotalol, dat je hartslag vertraagt. Dat gevoel wat je beschrijft past er echt bij. Als je al lang gewend bent aan een snelle, onregelmatige hartslag. En die wordt opeens regelmatig en/of vertraagd, is het logisch dat je je flauw voelt en dat het eng is, dat is het wennen aan een 'normale' hartslag.

label.Geplaatst op 2009-05-20 13:32:46

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren