© 2024 solvo B.V.

Souffle (hartruis)

ik heb last van hartruis. ik moet 9 mei naar de afdeling cardiologie. Daar gaan ze onderzoek doen. Hebben jullie wat informatie over dit onderzoek. liefs ruisje.


Wat voor onderzoek gaan ze dan doen? Een Echo . . wat voor echo . . Weet dan meer te vertellen

label.Geplaatst op 2003-05-09 03:01:32


hoi, dat zal waarschijnlijk een ECG (zo\'n soort grafiek met je hartslag) en een hart-echo zijn, daarbij kan de arts zien of je misschien een lekkende hartklep hebt of dat de kamers/boezems niet goed werken. het zijn geen vervelende onderzoeken. ik weet niet hoe oud je bent? ikzelf ben 23 en weet al sinds jaren dat ik een hartruis heb, meestal is het niks ernstigs, bij mij hebben ze zelfs niet eens een oorzaak kunnen vinden, heb er ook bijna nooit last van (het werd zelfs bij toeval ontdekt) veel mensen hebben een hartruis, en vaak weten ze dat zelf niet eens, ik hoop voor je dat het bij jou ook niks te betekenen heeft. groetjes

label.Geplaatst op 2003-05-09 14:17:46


Een hartruis kan betekenen dat een hartklep niet goed functioneert, maar het kan ook niets betekenen. Dit is een zogenaamde fysiologische ruis (=een natuurlijk, goed ruisje). In het ziekenhuis gaat met de echo uitgezocht worden of het ruisje goed (=niets aan de hand) of slecht (niet goed funtionerende hartklep) is. Gezien je leeftijd is het waarschijnlijk dat dit ruisje goed is, maar het hoeft uiteraard niet zo te zijn! Een echo is trouwens niet pijnlijk.

label.Geplaatst op 2003-06-28 17:47:31

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren