© 2024 solvo B.V.

Spasme in bloedvaten

Bij een hartcatheterisatie is eruitgekomen dat ik spasme in de bloedvaten heb,deze ziekte wordt bij ons in het ziekenhuis genoemd: ziekte X. Mijn hartklachten waren dus wel reeel en nu ga ik verder behandeld worden met medicijnen. Door deze aandoening heeft mijn hart te weibi zuurstof. Wie weet meer hierover?Ik kan er nergens informatie over vinden. En zijn er dan nog risicos omdat het hart te weinig zuurstof krijgt?Volgens mijn cardioloog niet.


Heet het geen variant angina pectoris, of Prinz-metal? Dat is namelijk een vaatspasme van de kransslagaderen, welke heel goed reageert op calcium-antagonisten. Maar dat weten ze in dat ziekenhuis ook wel.

label.Geplaatst op 2003-12-20 17:10:16


die termen heb ik niet gehoord. Ik krijg vaatverwijder,cholesterolverlager( ondanks dat mijn cholesterol goed is), 2 bloeddrukverlagers,en bloedverdunner.deze coctail van medicijnen zouden het spasme terugdringen.en me van mijn klachten afhelpen.herken je dit?En wie weet het antwoord op mijn vraag of deze aandoening nog iets kan veroorzaken?

label.Geplaatst op 2003-12-20 20:35:46


nu ben ik er dus achter dat het zo ook wel genoemd wordt ja...

label.Geplaatst op 2004-04-21 21:12:01

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren