© 2024 solvo B.V.

Steken in hart

ik heb al een tijdje last van steken in mijn hart (2 jaar). Ik heb een normaal gewicht, leef gezond, drink nauwelijks, sport en ben 20 jaar. Nu weet ik dat meerdere mensen daar last van hebben en dat het vaak niets betekent. Ik heb GEEN last van stress. Eerst dacht ik dat het daarmee samenviel, maar dit is niet het geval. Tijdens de steek kan ik nauwelijks ademhalen. Ik moet hele kleine zuchtjes nemen en dan als ik een paar keer diep heb geinhaleerd gaat het over. Soms komt dit 7 keer op een dag voor en dan een maand niet. Sinds kort heb ik ook een steek af en toe links onder mijn ribbenkast. Ook heb ik steken in mijn hoofd van het achterhoofd naar de voorkant. En is mijn ademhaling soms vreemd; dan kan ik alleen maar diep inhaleren. wat betekent dit, wat is dit? (Ik heb vroeger astma gehad en gebruikte ervoor medicijnen). alvast bedankt.


Ga naar je huisarts. Laat je hart en longen onderzoeken desnoods even naar een cardioloog, omdat je ook steken in je hoofd hebt. maar het komt echt heel veel voor; steken bij je hart. Probeer rechtop te lopen,en probeer te ontspannen. Ik weet dat is moeilijk als je het hebt, De spanning maakt het er niet makkelijker op. Als er inderdaad niets is gevonden, lucht het wel op lijkt me en wie weeet kom je er dan van af. Ik ken ook mensen die het hadden en hebben nu nergens meer last van. maar wel even langs je huisarts, daar zijn ze voor.

label.Geplaatst op 2005-11-04 12:41:34


Alles dat je opnoemt kan ook bij hyperventilatie passen. Die klachten worden ook vaak met andere problemen verward, omdat je, als je naar de huisarts gaat bijv. de hyperventilatie aanval vaak alweer afgelopen kan zijn. Je kan hierover veel lezen op internet, dus kijk eens rond of je iets herkend.Succes!

label.Geplaatst op 2006-05-14 14:51:20

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren