© 2024 solvo B.V.

Telemetrie geeft aan: \"overslaan van het hart\"

Hallo, Ik heb onlangs meegedaan met een medicijnonderzoek als proefpersoon als gezonde vrijwilliger. Het was een onderzoek naar een antibiotica. Hierbij werden we dagelijks aangesloten op de telemetrie. Mij werd verteld dat er op de telemetrie een onregelmatige hartslag werd vertoont gedurende alle 7 dagen, op ieder moment van de dag. Soms in periodes meer en anders weer wat minder. Wanneer zo\'n periode zich voordeed, dan gemiddeld 10 keer per minuut. Die onregelmatige hartslag betekende dat mijn hartslag soms op een te vroeg moment startte, waardoor het hart eventjes \"stilstaat\". Het is al uitgesloten op de laatste dag van het studieonderzoek dat het niet aan het medicijn lag. Ik ben op het moment absoluut niet sportief. Daarnaast ben ik een jong persoon van 19 jaar. Ik heb afgelopen zomer \'06 ook aan een studieonderzoek meegedaan,daar werd het hart alleen bewaakt dmv een ECG, maar was dit nog nooit eruit gekomen. Wat moet ik hiermee? Is het onschuldig? En ook op langere termijn? Volgens mij komt het vaak voor bij jongere mensen. Hoop dat ú deze vragen kunt beantwoorden. Bedankt!

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren