© 2024 solvo B.V.

Toekomst na hartinfarct

Kan men van een hartinfarct op een zodanige manier herstellen dat mits goede levensstijl men toch oud kan worden? Niemand kan natuurlijk voorspellen hoe de toekomst er zal uitzien, maar het zou alvast een geruststellend en hoopvol gevoel geven om te horen dat er mensen na hartinfarct nog oud zijn kunnen worden.


het maakt een verschil wat voor hartinfarct je hebt gehad en hoe het verder met je hart, vaten en conditie is gesteld. je kunt het best aan je cardioloog vragen hoe hij er tegenaan kijkt. groetjes

label.Geplaatst op 2005-07-03 11:50:53


Karel, Geloof mij maar, ik ken mensen die er 80 mee worden! Uiteraard kun je na een infarct meestal niet alles meer wat je ervoor gedaan hebt, denk bijvoorbeeld aan intensief sporten, maar je kunt er ontzettend oud mee worden. Wellicht is de kans om bijvoorbeeld een auto-ongeluk te krijgen groter.

label.Geplaatst op 2005-08-06 09:22:42


Als antwoord op de gestelde vraag zou ik het volgende willen zeggen. Probeer de draad weer op te pakken zoals die was vóór het infarct. Maar luister daarbij goed naar je eigen lichaam. Het lichaam geeft vanzelf aan waar de grenzen liggen voor o.a inspanning. Er zullen veel mensen zijn (komen) die zeggen: \\\"dit moet je niet doen en dat kun je beter dat zo doet\\\" etc, etc. Laat je zeker door deze personen niet gek maken. Want dan raak je in een stress, wat weer negatief is voor je gezondheid. Deze mensen bedoelen het goed, maar het zijn vaak geen adviezen die ze uit ervaring geven, maar adviezen die ze van-horen-zeggen hebben. Als je toch nog een beetje angstig bent om je zelf in te spannen, geef ik je het advies om aansluiting te zoeken bij een sportgroep speciaal voor (ex)hartpatiënten. Daar worden de sportlessen verzorgd door speciaal opgeleidde instructeurs. En tot slot de grote kreet: \\\"aanpassen van je levensstijl\\\". Aan de bekende factoren, roken, drinken, vet eten kun je zelf al veel doen. Maar overleg voor de details liever met een cardioloog dan zelf maar wat aan te prutsen. Nu hoor ik in gedachten menigeen al zeggen, wat klets die vent nu toch. Niet naar anderen luisteren....... geen goedbedoelde adviezen aannemen...... Maar, omdat Ik zelf binnen 1 week 5 hartinfarten heb gehad, mag ik mezelf een klein beetje ervaringsdeskundige noemen. Ondanks een drie voudige by-pass en het verlies van ongeveer 20% van mijn hartcapaciteit sta ik toch midden in het leven. Het overkwam mij allemaal, 12 jaar geleden, toen ik 42 jaar was. Maar dankzij o.a. het sporten in een speciale groep en vooral het luisteren naar mijn eiegen lichaam ben ik er weer bovenop gekomen. Sterker nog, ik ben zelfs weer 100% arbeidsgeschikt verklaard. Beste Karel, met bovenstaand verhaal en advies wil ik aangeven dat je, na één hartinfarct, beslist niet bent afgeschreven. Succes

label.Geplaatst op 2005-08-11 21:34:20


gs750e, Als je mijn posting nog eens goed leest zie je dat ik Karel een antwoord geef op zijn vraag. Uit jouw opmerking naar mij toe blijkt eens te meer dat je totaal niet leest wat er staat. Je bent alleen maar gefocust op de vitaminen. Nu laat ik me door die slappe OH verhalen (niets meer dan reproducties / citaten van anderen) van jou niet van de wijs brengen. Misschien is het niet duidelijk maar met de methode waarop jij te werk gaat, aangeven dat alles met vitaminen te verhelpen/voorkomen is, zorgt voor heel veel onrust onder de forum bezoekers. Zeker als ze merken dat het niets uithaalt. Mijn advies aan jou is; lees eerst eens goed wat er staat, alvorens een reactie te geven. Maar liever nog verdwijn van dit forum.

label.Geplaatst op 2005-08-21 10:34:14


gs750e, Mijn allerlaatste reactie op het stomzinnig gezwam van een vitamine fetisjist is de volgende. Het overmatig gebruik van vitamine c kan naar mijn mening leiden tot een hersen deformatie. Met name de hersendelen die bestemd zijn voor lezen en begrip zullen hieronder te lijden hebben. Ik costateer dat deze fase bij jou is ingetreden. Want als jij in de 21e eeuw nog praat over scheurbuik en aan iemand die meerdere hartaanvallen heeft doorstaan probeert duidelijk te maken dat hij niet weet hoe hij daar aan komt, is dat een teken van eerder genoemde deformatie. Omdat het totaal geen zin heeft om aan personen zoals jij tijd te verspillen zal ik vanaf heden niet meer reageren op het oeverloos geleuter over vitamine. Hiermee loop ik niet weg voor jou, maar wil ik aan de overige lezers laten zien dat het verstand het hier wint van het fetisjisme.

label.Geplaatst op 2005-08-21 12:58:03

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren