© 2024 solvo B.V.

Vette pech? hartinfarct 2x ...en toch gezond?

Eind augustus kreeg ik een buikgriep en ik dacht,die gaat wel over. \'s Nacht\'s pijn op de borst, angstig en uitvalpijn in rechterarm..toch maar even naar de EHBO gegaan en daar bleek een hartinfarct. 2e dag op hartbewaking kreeg ik nog een hartinfarct en ben met spoed gekatheteriseerd. Daar bleek dat ik geen versleten aders had en dat alles OK was dus ik ben niet gedotterd. Na een week ziekenhuis weer naar huis met een berg medicijnen. De cardioloog denkt aan een verdwaalde virus van de buikgriep die rond me hart is geslagen en waarschijnlijk een soort spasme heeft veroorzaakt, maar zeker weten doet niemand. Ze hebben mijn bloed onderzocht en gekeken naar virussen en /of bacterieen maar nog niks gevonden. Herkent iemand dit? Graag zou ik lotgenoten willen horen met hun verhaal want emotioneel heb ik het erg moeilijk mee om dit te accepteren. Ik ben nog maar 40 jaar en heb 2 jonge kinderen van 3 en 6 en ik zit/zat in de bloei van mijn leven. ik ben redelijk gezond, ik eet goed, mijn cholesterol is 2.1 en ik heb geen versleten aders...ik vind het moeilijk om te accepteren dat ik nu een hartpatient ben en dat ik zoveel medicijnen moet slikken. ..


Beste meerhart, Ik weet uit ervaring dat het hebben/ondergaan van een hartinfarct een enorm grote impact op je heeft. Dat je angstig bent is normaal, want je bent in een stuk niemandsland terecht gekomen. Ik ben geen arts, maar zelf zou ik geen genoegen nemen met de uitkomst en de redenatie van de cardioloog. Het enige dat ik je kan adviseren is om in een ander ziekenhuis bij een onbekende cardioloog een second opinion uit te laten voeren. Mogelijk dat deze 2e arts wel duidelijke antwoorden voor je heeft. Succes

label.Geplaatst op 2008-10-08 20:15:16


Hallo, na een buikvirusinfectie is het goed mogelijk dat je een ontsteking van het hartzakje krijgt, hierbij heb je dezelfde verschijnselen dan bij een hartinfarct, mijn buurvrouw heeft dat ook gehad, zij heeft hiervoor een antibiotica kuur gehad en moest veel rusten.

label.Geplaatst op 2008-10-09 22:12:13


Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik zou door een 2e cardioloog (bij voorkeur in een ander ziekenhuis) een bevestiging willen hebben dan de kransslagaderen helemaal schoon zijn en dat er verder geen redenen tot angst zijn

label.Geplaatst op 2009-01-12 16:01:31


Hallo, Ook ik heb een hartaanval gehad en ben niet gedottert of geopereerd. Zie mijn item op dit forum met onderwerp DICLOFENAC. Ok hier zei de arts dat het om een spasme of klein bloedpropje ging. Mijn aderen zijn echter normaal, bleek na katheterisatie. Dat het door DICLOFENAC kwan betwijfelde hij. Maar verschillende verpleegkundigen hadden er wel meer over gehoord! Wil

label.Geplaatst op 2009-07-17 09:47:26

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren