© 2024 solvo B.V.

Vraag over betablokkers.

Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje ik gebruik zelf de betablokker eurcadic maar daar wordt ik dik van nou is mijn vraag zijn er misschien ook mensen die beta blokker gebruiken maar die daar geen gewicht toename door hebben of vocht vast houden? dan zou ik dit graag willen weten. Alvast mijn grote dank Met vriendelijke groet, Martina


ik gebruik al zeker 20 jaar betablokkers(bisoprolol)en ben daar nog geen gram van bijgekomen. groetjes

label.Geplaatst op 2008-02-08 08:51:03


Eurcardic kan dit inderdaad veroorzaken. Vraag je arts om een ander middel. Ik gebruik metoprolol en kom niet aan. Daarentegen heb ik wel last, nou ja last ... van koude voeten. Medicijnen zonder bijverschijnselen bestaan helaas niet en de een heeft er meer last van dan de ander.

label.Geplaatst op 2008-02-08 21:02:20


Ik wil niets afdoen aan de adviezen van RobbieD en belgam, maar wees er op bedacht dat de medicijnen die zij noemen bij jou wél een negatieve bijwerking veroorzaken.

label.Geplaatst op 2008-02-12 18:37:54


Nak heeft helemaal gelijk hoor, ook Metoprolol kan gewichtstoename veroorzaken. Ook al is het bij slechts minder dan 1% van de gebruikers vastgesteld, je zult maar tot die ene procent behoren. Ik ben hiervoor blijkbaar niet gevoelig. I.h.a. KUNNEN betablokkers gewichtstoename veroorzaken (en kunnen ook nog nog een hele reeks andere bijwerkingen hebben). Lees de bijsluiter maar eens goed door.

label.Geplaatst op 2008-02-12 23:15:34


Hoi Martina, Zelf gebruik ik nu een aantal jaren Selokeen en ik heb daarvoor Sothalol gebruikt. Naast bijwerkingen als droge mond, wazig zien een lichte duizeligheid heb ik nooit last gehad van vocht vasthouden of dikker worden. Groetjes leo

label.Geplaatst op 2008-10-08 10:55:28

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren