© 2024 solvo B.V.

Wat kan dit mogelijk zijn

heb vanmiddag om zes uur een beta blokker genomen zoals elke dag, nu meette ik net mijn bloeddruk en pols slag de bloeddruk was goed, 113/67 maar mijn harstslag was 90 en heb nu ook last van hartkloppingen, ik heb de beta blokkers niet gekregen omdat ik echte hartproblemen heb maar ik heb voortdurend een snelle hartslag, heb een keer een dag zo;n kastje om gehad die gaf niet iets ergs aan maar wel iets met een sinus knoop, ik weet niet meer precies wat het was. had ook overslagen en hartkloppingen. heb ook een hart echo gehad en daar was niks op te zien behalve fikse overslagen. ik heb een second opinion gekregen om verder onderzocht te worden zal ik dat gaan doen ? en de verwijs brief heb ik al sinds februari hier liggen kan ik hem nog wel gebruiken ? mijn moeder is een half jaar terug geopereerd omdat ze ritmeproblemen had. dus mijn vragen: is het normaal dat ik een redelijk hoge hartslag heb ook al heb ik een beta blokker gehad die het wat rustiger moet maken? kan ik nog met die brief naar het ziekenhuis voor verder onderzoek ? volgens mij heb ik al vaker hier een bericht geplaatst dat ik vroeg of ik een extra ( halve ) beta blokker kan gaan gebruiken als mijn hart \'\'raar\'\' doet. ik heb bisoprololfumaraat 1 per dag


hoi denise,ik las nu pas je berichtje,en hoop dat het goed gaat met je en antw.op je vragen gekregen hebt. ik had je nog willen zeggen dat je de huisarts moet bellen en gewoon zeggen dat het dringend is,als je onverklaarbare hartklachten hebt. ik kan je niet zeggen welk hartprobleem je had,of niet had,maar bel gerust desnoods de ambulancedienst als het avond of weekend is als je je zorgen maakt(ik ken iemand die dat geregeld deed bij hartklachten) de verwijsbrief van februari kun je nog wel gebruiken maar beter is om een copy met recente datum tevragen aan de doktersassistente. ook denk ik dat een halve extra medicijn innemen niet erg is,maar waarschijnlijk zou je in jouw geval een andere medicijn voor je klacht moeten nemen. dus, bel vooral de huisarts,h.artsenpost of ambulance zodat je klachten onderzocht kunnen worden.

label.Geplaatst op 2009-08-21 14:27:11


Een snelle hartslag is wel degelijk een probleem, daar het hart makkelijker vermoeid raakt en dan als het ware in je borstkast rond slingert.Je wordt ongerust en soms tegen paniek aan.Dit moet je zien te voorkomen.Probeer met je ademhaling dit tot rust te brengen.Door heel rustig adem te halenen dit heel langzaam te doen, dwing je intense rust af in je hersenen en kan je een eventuele paniek voorkomen.Ik heb deze ademhalingsoefeningen in het ziekenhuis gehad en bracht het tot 3 ademhalingen per minuut.Je geest ontspant,evenals de longen en het hart hoeft minder hard te werken om voldoende zuurstof van de longen op te nemen.Hoge snelheid van de hartslagen, ontstaan meestal door onrust in het lichaam.Dit kan zijn, nerveusiteit,maar ook na het nuttigen van een slok drinken of iets eten, waardoor het hart opdracht krijgt om het chemische proces in de maag te koelen, omdat de warmte die daardoor ontstaat, moet worden afgevoerd.Komt vaak voor bij mensen die gejaagd door het leven gaan. Wat betreft meer Bisoprololfumaraat slikken, nooit op eigen houtje doen.Overleg met je huisarts, omdat die moet weten, dat meer slikken, ook je bloeddruk zal beinvloeden.Dit geneesmiddel is er in verschillende sterkten.Met andere woorden de werkzame stof word in miligrammen uitgedrukt. 2,5-5,--of meer miligram. Succes.

label.Geplaatst op 2009-10-24 01:32:15

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren