© 2024 solvo B.V.

Zorgen bij toeval ondekt soort hartruis met hoge piep

Help ik maak me zorgen!Ik ben 35 jaar heb geen belaste familie annamnese voor hart- en vaatziekten, rook niet,wandel iedere werkdag een uur, drink niet en een bmi van 28. De afgelopen maanden had ik veel last van hoesten. De laatste weken last van een vage pijn op mijn borst en een branderig gevoel(op mijn longen?). Na 15 jaar niet bij een huisarts te zijn geweest besloot ik toch maar weer eens te gaan. De huisarts luisterde naar mijn longen en hoorde daar toen een soort souffle met hoge piep. Er is volgens de huisarts een ontsteking naast het borstbeen.. het doet ook erg zeer daar... hiervoor heb ik ontstekingsremmers gehad. Vervolgens heeft de huisarts ook specifiek naar mijn hart geluisterd. Hij gaf aan dit hoge geluid met een soort metaalachtige klik nog nooit te hebben gehoord. Zijn collega huiarts heeft toen ook nog geluisterd (deze hoorde niets). Maar mijn eigen huisarts hoorde het nog steeds. Er is ook contact gezocht met de cardioloog en vervolgens moet ik over een week een echocardiogram laten maken. De week daarop moet ik bij de cardioloog langskomen ..Wat heb ik???


Misschien pericarditis, ontsteking van het hartzakje. Ben benieuwd, succes

label.Geplaatst op 2008-08-08 17:38:04

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren