© 2024 solvo B.V.

Zuurstof tekort

hallo, Nadat ik steeds pijn op de borst had heb ik een fiets test gehad en daarop bleek zuurstof tekort naar de hartspier. Toen is er een donderdag een katheterisatie gedaan en is er geen vernauwing gevonden.O ja ik ben 49 jaar.Nu moet ik doorgaan met de medicijnen ,ik heb bisoprolol, bloedverdunner, cholesterolremmer, bloeddrukverlager, en een pompje Nitrolingual.Voor de katheterisatie leek het ernstig en werd er over dotteren gepraat maar nu is het net of er niets aan de hand is, en er toch dat zuurstaf tekort is.Nadat ik uit het ziekenhuis ben heb ik ook een heleboel vragen ,waar zou dat zuurstof gebrek dan wel vandaan komen. Ik word er heel onzeker van,wie kent dit? alvast bedankt voor de reacties...........


als het niet aan de bloedtoevoer naar het hart ligt, kan ik nog bedenken dat het aan de hoeveelheid zuurstof in het bloed ligt. dat kan gemeten worden. als u geen afspraak meer hebt bij de cardioloog dan zou ik bij de huisarts vragen of hij weet wat het kan zijn. succes

label.Geplaatst op 2006-02-19 19:42:34


Hoi, Jawel over 6 weken moet ik weer naar de cardioloog en gaan we kijken wat er verder gaat gebeuren. Ik ga al 10 jaar met tussentijden naar de cardioloog(er is toen ook al eens een katheterisatie gebeurt),en daar kwam toen uit,Ischemische st-depressie in v4 t/m/v6,is mij verteld dat dat ook iets met zuurstof is. De volledige uitslag heb ik nu nog niet gehoord maar wel dat er geen vernauwingen zijn gevonden. Ik heb erfelijke cholesterol,hoge bloeddruk, en onze moeder was 50 jaar toen ze geopereerd werd aan 3 vernauwingen.Ik las op een briefje van de dokter ook zoiets als spasmen? echt met een vraagteken erachter, .Als je bij de fietstest zuurstof tekort heb zoals ik,en er zijn vernauwingen te zien(die ik gelukkig niet heb) bij de catheterisatie weet je gelijk wat er aan de hand is maar nu....... Ik ben informatie aan het zoeken ,want alle klachten die ik heb werden in verband met de kransslagaders gebracht. groetjes

label.Geplaatst op 2006-02-20 09:38:51


ik hoop dat de cardioloog je wijzer kan maken. misschien zijn er andere oorzaken aan te wijzen op cardiologisch gebied dan een vernauwing. succes

label.Geplaatst op 2006-02-20 20:53:56


Het kan zijn dat je last hebt van spasme in de kransslagaders.Vraag hier eens naar bij je cardioloog. ik heb het ook en daardoor krijgt je hart ook te weinig zuurstof en verder zijn er geen afwijkingen. Ik had het geluk dat bij mij tijdens een catheresatie die via de pols ging ze de spasme gevoeld hebben.

label.Geplaatst op 2006-03-07 22:19:00


Hoi, Ja Marijke in de ontslagbrief naar de huisarts stond SPASME?????????? Dus hij weet het nog niet echt maar denkt ook aan spasmen. Kun je misschien zeggen wat dat inhoud en wat er bij jou aan gedaan wordt. groetjes marian

label.Geplaatst op 2006-03-08 09:53:17


Vaatspasme in de kransslagaders wordt ook wel Prinzmetal genoemd of instabiele angina pectoris.Als het ware krijg je letterlijk spasme in de kransslagaders en krijgt je hart hierdoor te weinig zuurstof.Ik had ook een hoge bloeddruk erbij en bij mij wordt het behandeld met medicijnen, oa. bloeddrukverlagers, betablokker, bloedverdunner, cholesterolverlager.Het heeft lange tijd geduurd voordat ze de juiste medcijnen hadden om de bloeddruk onder controle te ehebben en klachtenvrij te zijn maar nu voel ik me er kiplekker bij ondanks alle medicijnen die ik moet slikken.Ik ben als second opnion naar het amz geweest naar een professor cardiologie die hier onderzoek naar heeft gedaan.Bij een echo dopler onderzoek en fietsproef en ecg was bij mij iets te zien alleen bij een nucleaire scan zagen ze pas dat mijn hart te weinig zuurstof kreeg.

label.Geplaatst op 2006-03-08 18:55:31


Hoi bedankt voor je bericht,ik heb dezelfde medicijnen.Betablokkers, cholesterolremmers,bloedverdunners,bloeddrukverlagers. Ecg was goed,maar met de fiestest werd er zuurstoftekort geconstateerd,en op de hartcatheterisatie was geen afwijking te zien Cholesterol was 6.4 en ik heb al jaren te hoge bloeddruk,maar deze week even naar de huisarts geweest,omdat ik af en toe heel erg stond te trillen.Ja ik kon het eerst niet geloven maar bloeddruk was een beetje laag 110-70.Over 3 weken moet ik naar de cardioloog en er maar eens naar vragen groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-09 17:27:28


Bij een fiets test is geconstateerd dat ik in een later stadium, het hart te weinig zuurstof krijgt. Vorige week ben ik opgenomen na klachten van regelmatige pijn op de borst. Na hart katherisatie werd vast gesteld brede vaten en geen enkele afwijking. Zowel bloed als druk en conditie werd als uitstekend beschreven. Een dag later na twee keer stevig te hebben gewandelt (2x 0,5 uur) tussen tijdse rusttijd +- 2uur, komen de klachten erger terug. Verdere behandeling echo

label.Geplaatst op 2010-04-12 10:52:44

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren