© 2024 solvo B.V.

ZUURSTOFTEKORT

BIJ SPOEDOPNAME ZIEKEHUIS ZUURSTOFTEKORT IN HART DAG ERVOOR ERG PIJN OP BORST GEHAD FIETSTEST LICHTE AFWIJKINGEN HARTCATHETERISATIE ALLES GOED WAS ALLEEN VOLLEDIG VERKRAMPT VIA DE POLS ARTS VERTELDE ADER NIET BRUIKBAAR WEGENS KRAMP ZELFS DE TONG WAS DIK NU ZEGT MEN HYPERVENTILATIE ZET ER ZELF VRAAGTEKENS BIJ WIE WEET MEER? GROETJES DANCELADY


wat is precies je vraag? of het hyperventilatie kan zijn of dat dat niet klopt? en waarom denk je dat het niet klopt? groetjes

label.Geplaatst op 2006-08-10 22:00:32


men zegt hyperventilatie maar dan had ik een teveel aan zuurstof moeten hebben. Zelfs nu blijf ik kortademig met een vreemd gevoel in de borstkas. Anders ben ik i.d. 24 uur v.d. dag aan het hyperventileren.Moest meer bewegen en sport zelf ong. 14 uur in de week uitgezonderd mijn werk (5km) wat ik per dag loop en elke dag met de hond uit.Wat de verkramping betreft is reactie op contrastvloeistof en irritatie van de aders.Geloof dus niet zo in hyperventilatie lijkt meer op een moderne hype als ze iets niet kunnen vinden dan is het hyperventilatie. groetjes Dancelady

label.Geplaatst op 2006-08-20 15:52:07


Bij hyperventilatie hoef je niet te veel zuurstof in het bloed hebben, kan zelfs een tekort hebben. Wat je bij hyperventilatie zeker tekort hebt is CO2. Dit geeft verkrampingen van de spieren en kan ook pijn op de borst te weeg brengen. Het kan soms dus zo zijn de hyperventilatie wordt aangezien als Angia Pectoris-klachten en andersom.

label.Geplaatst op 2006-08-22 02:06:47


Fijn bedankt wacht wel rustig af of ik het nu nog een keer krijg, gelukkig is het niet zo warm meer.En de pijn op het borstbeen is weg maar vreemd gevoel in borstkas blijft .Doe wel weer alles en dat gaat prima. groetjes

label.Geplaatst op 2006-08-22 14:47:04


mocht je weer pijn krijgen, probeer dan eens in een papieren of plastic zak te ademen, en wacht dan eens af of het minder pijnlijk wordt. Maar voorlopig geen paniek.

label.Geplaatst op 2006-09-07 13:19:40

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren