© 2024 solvo B.V.

Dikke darm operatie

hallo is er misschien iemand die een dikke darm operatie heeft ondergaan wil graag daar iets over weten .heb zelf diverculitus, en moet daar waarschijnelijk aan geopereerd worden.ik zie heel graag een reactie.h groetjes


Hallo, Er zijn een aantal operaties mogelijk, afhankelijk van de ernst van de divertikulitis. Je kunt beter de chirurg om informatie vragen indien je een verwijzing hebt. gr, Elena

label.Geplaatst op 2004-05-06 16:54:43


Hallo, Dit is mijn 1e bezoek aan het forum. Sorry dat ik dus niet eerder heb kunnen reageren op uw bericht. Mijn vrouw onderging maart 2002 een dikkedarmoperatie ivm ernstige divertikelproblemen. Er werd circa 15 tot 20 cm darm weggehaald. Helaas leide de operatie niet tot herstel. Het bleef en blijft van de regen in de regen. De divertikels blijven aangroeien. Een jaar later werden alweer gelijktijdig bij een endoscopie darmuitstulpingen weggehaald. En dit zal 21okt04 wel weer gaan gebeuren. Behalve dat de ingreep geen succes bijkt te zijn geworden, wordt erg veel last ondervonden van het 17 cm lange operatielidteken. Het lidteken springt om de haverklap open, waardoor een openwond ontstaat met alle gevolgen van dien. Het meest zachte ondergoed voelt al als schuurpapier aan. Voor die wond is als laatste een oogzalfje voorgeschreven. (oculen-hydrocortison-acet-micr.) Helaas, het blijft kwakkelen. Verder gebruikt mijn vrouw dagelijks nog movicolon en metamucil. Alles overziende is het tot nog toe geen succes geworden. Hoe dan ook, wij wensen u het beste toe. En voor een reaktie uwerzijds staan wij graag open. Mvgr. Polbey. 30sep04.

label.Geplaatst op 2004-09-30 11:57:56


Hallo Nely, i Ik heb zelf in 2002 een dikkedarm operatie ondergaan, met plaatsing van een tijdelijke stoma of dat bij jou ook gaat gebeuren hangt af van wat ze gaan doen, is het alleen binnewaarts divertikels weg halen dan valt het wel mee, maar elke operatie heeft risico,s, groetjes Kwast.

label.Geplaatst op 2004-05-29 13:25:50

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren