© 2024 solvo B.V.

Fistel (peri-anale fistel of fistula ani)

Binnenkort moet ik geopereerd worden aan een fistel, zogezegde fistel bij de anus. Graag zou ik in contact komen met mensen die deze operatie ook hebben gehad. Weet niet wat me te wachten staat. Alvast bedankt.


Toets boven in het hoekje: (zoek) fistel in, en je krijgt zo de informatie waar je naar opzoek bent. succes

label.Geplaatst op 2004-09-16 18:25:19


Als ik een advies mag geven, koop een ring waarop je kunt zitten, het lijkt op een zwembandje, ik ben zelf geopereerd aan aambeien en het is meegevallen, wat over een fistel gelezen heb, komt een beetje overeen met wat ik heb ondergaan. Ik heb geen zoutwater gebruikt, maar een badje met biotex zonder bleek natuurlijk en dan lauw water en je voelt je er prettig bij, het doet geen pijn, zorgen dat de ontlasting zacht blijft. Daar heb je ook wat voor veel drinken (water). Sterkte en laat even weten hoe je het hebt ervaren. Yvonne

label.Geplaatst op 2004-09-17 21:06:11


De operatie is zeer eenvoudig, meestal onder totale narcose word de fistel verwijderd. Naar het ontwaken is er geen pijn, en dient de wond als een open wond behandeld te worden. Het verbinden gebeurd met een gaasje met vasaline. Elke dag goed baden (de wond schoon houden , door lux zeep in het badwater te gebruiken) Dit tot de wond dichtgroeit, ongeveer een week. In al die tijd kan er gewoon gewerkt worden.

label.Geplaatst op 2005-02-09 20:15:38


Beste Yvonne, Bedankt voor je reactie. Wat jij aangeeft heb ik al gedaan, heb ook al meerdere foto's van andere site's bekeken van de operatie. Maar ik wil graag persoonlijke ervaringen weten, daar weinig mensen weten wat het is. Wil graag weten hoe mensen de periode na de operatie hebben ervaren, hoelang het allemaal duurt voordat het genezen is en je weer normaal kan funtioneren. Tevens wil ik ook weten hoe het met de continentie is na de operatie. Jungle

label.Geplaatst op 2004-09-17 11:17:39

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren