© 2024 solvo B.V.

Knie op slot

Hallo, ik ben 16 jaar. En heb een vraagje. Ik heb veel last van mijn knie. Hij wordt af en toe dik, het kraakt en schiet regelmatig op slot. Dan kraak ik het open door eventje diep door me knieen te gaan. Dat doe ik niet te vaak want ik krijg dan een zeurende pijn in mijn knie. Ik denk dat het misschien komt, doordat ik 2 jaar geleden ben gevallen met snowboarden. Heb toen een vreemde draaibeweging met m\\\\\\\'n knie gemaakt. Sindsdien heb ik ook deze klachten. Zou iemand hier alstublieft op willen reageren. bij voorbaat dank!


Weet niet of het met die val te maken heeft gehad. Deze klachten klinken overigens niet echt ernstig. Wordt veel gezien bij mensen van jouw leeftijd, vooral bij vrouwen. Over het algemeen worden de klachten met de tijd minder. Een foto maken of iets dergelijks is overigens zinloos.

label.Geplaatst op 2005-06-16 22:28:03


Anoniepje, Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik kijk normaliter nooit in deze rubriek en zag je vraag pas na het antwoord van Co. Het lijkt er toch op, dat er een beschadiging is opgetreden aan de meniscus of dat er een botfragment is afgescheurd en soms in het gewricht vast komt te zitten. Heb je hier nooit door een orthopaed naar laten kijken? Dan zou ik dat toch maar eens doen. Met een eenvoudige kijkoperatie kan dit zo vastgesteld worden en blijkt er inderdaad een laesie te zijn, kan dat meestal direct verholpen worden. Succes en beterschap. Groetjes, Arthur.

label.Geplaatst op 2005-06-17 10:34:51


mijn zus had dezelfde klachten, en daar konden ze niks aan doen, maar zo vanaf hier kan je dat niet beoordelen lijkt mij, dus lijkt me wel iets om even te vragen bij de huisarts. dan kan hij beslissen of hij t nodig vind om verder onderzoek ernaar te doen.

label.Geplaatst op 2005-08-12 19:37:36


Beste Co, slotklachten zijn toch zeker niet typisch voor een patello-femoraal pijnsyndroom?? De rest van de klachten zouden daar inderdaad bij kunnen passen, en in dat geval is de informatie die jij geeft zeer correct, maar een knie die echt op slot schiet is naar mijn idee toch iets waar eens goed naar gekeken moet worden.

label.Geplaatst op 2005-07-06 19:18:40

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren