© 2024 solvo B.V.

Posttraumatische dystrofie

Beste lezers, Ik maak me zorgen over de voet van mijn dochter. Na een scooterongeluk ( 3 jaar geleden) bleef zij pijn in haar voet houden om en nabij haar grote teen. Fysiotherapie bracht enige verlichting maar geen genezing. De revalidatiearts vermoedde dat het PD was en schreef haar tabletten Flaumucil voor die echter niets hielpen.Daarna heeft ze bij een chinese arts accupressuur en kruiderijen geprobeerd. Momenteel gaat haar hele voet pijn doen en alle tenen lijken nu in een dwangstand te gaan staan die nog het meeste wegheeft van hamertenen. De symptomen zijn roodheid/blauwheid, zwelling, en ernstige pijn, zodanig dat zij als ze gaat slapen het dekbed niet kan velen op haar voet. Ze heeft 8 jaar gestudeerd om bloemiste te worden, dit kan ze nu absoluut niet omdat ze niet langdurig kan lopen of staan. Het is een hard gelach om je beroep op te moeten geven en als 22 jarige genoegen moet nemen met een zittend baantje als telefoniste, om nog maar niet te spreken over het opgeven van allerlei leuke en sociale dingen o.a. uitgaan, leuke schoenen, dansen, wandelen enz. Wie heeft goede tips voor behandeling van dit probleem het liefst in de regio Rijnmond.


mijn zusje heeft ook pd in haar voet, denken ze, want ze zijn nu aan het twijfelen of het wel zo is. Maar ze heeft al vanalles geprobeerd, maar niks hielp, in ook niet de alternatieve therapieen. Omdat er toch echt wat moet gebeuren (haar bloedsomloop wordt steeds slechter) wordt ze opgenomen in een revalidatiecentrum, om om te leren gaan met de pijn. ze is nu 13 en heeft haar sport op moeten geven en sociaal is het ook moeilijk om wat te doen. Mijn tante heeft ook pd gehad in haar arm, zij is genezen door een week lang een infuus met medicijnen te krijgen, je moet dan wel een week lang opgenomen worden. De naam weet ik niet precies, maar op de site van de patientenvereniging is dit wel te vinden. Mijn zusje is hier helaas te jong voor. Pd is een hele lastige aandoening en de juiste behandeling vinden ook. Heel veel sterkte!

label.Geplaatst op 2004-05-16 15:53:06


Kijk eens naar de site van ned.ver.van Post-traumatische Dystrofie in Nijmegen

label.Geplaatst op 2004-09-16 18:18:50


hoi, ik heb sinds dec. 1996 pd in mijn voet/been. het is een hele akelige ziekte waar je niet snel van af komt. er zijn een hoop mogelijke behandelingen, maar nog steeds geen waarvan men zeker weet dat het verlichting of zelf genezing zal brengen. alle behandelingen zijn gebasseerd op resultaten van eerdere patienten. het mannitolinfuus wordt veel gebruikt. ga eens praten met de huisarts. hij kan je misschien nog meer informatie geven. zelf was ik 17 toen ik pd kreeg. dus ik kan me heel goed voorstellen wat het is om je toekomstdroom op te moeten geven . als je meer wilt praten over de ziekte en de mogelijkheden die er zijn (ook qua aanpassingen, vergoedingen e.d.) dan kun je me altijd mailen. heel veel succes en ik hoop iets van je te horen. groetjes anne (anne22@freemail.nl)

label.Geplaatst op 2005-06-15 21:49:03


Hoi, bij mij in het ziekenhuis worden patienten met pd behandeld met een manitol infuus en heparine. Echter slaat deze behandeling niet bij iedereen aan en veel patienten kome dikwijls terug om de kuur te herhalen groetejs

label.Geplaatst op 2004-05-18 04:24:17


Helaas ben ik ook opgezadeld met PD en ga over twee weken proberen om via een mannitol infuus hierin verbetering te krijgen. kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat tijdens de opname in het ziekenhuis. Is er iets bekend over hoeveel mensen opknappen na zo'n infuus? of is het net als alle andere middelen afwachten en heel hard hopen dat het goed komt?

label.Geplaatst op 2004-09-15 12:08:16

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren